Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Ja, jeg finner ikke strengene men... Måtte bytte men leter etter strenger i dag. Nå er gitaren helt spillbar, bortsett fra strengene mangler. Den får oppgraderinger etterhvert, bla er det denne gitaren jeg har kjøpt ekte Fender Mexico hals til men med lønn gripebrett. Det kan ta opp til to år før alle oppgraderinger er på plass men den blir brukt fullt ut i mellomtiden, så den er endelig ferdig men likevel ikke ferdig hvis vi tenker lang tid framover. Fin? Bygget den selv

post-13591-0-03093800-1421936305_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gjennomgår stadig forvandling, her er dokumentasjon fra første montering

attachicon.gifimage.jpg

Ja, du vet når lommeboka ikke er så tykk så tar det tid. Wilkinson stol skal bli Fender stol og Wilkinson stemmeskruer blir til klugson etc. Men det koster å være kar... Men ekte Fenderhals med lønn gripebrett blir lekkert og det får jeg om ca 14 dager. Ikke kinakopi nå. Dette skal bli en EKTE Fender med guitarfetish kropp. Det man kaller en Custom stratocaster. Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Fender Prodigy som jeg kjøpte i 91 og har vært min hovedstrat helt til 2004!! sikkelig rockeøks med HB!

Fender.jpg

Her er min Tom Anderson Drop Top fra 97, som jeg kjøpte brukt.

fin flammelønnstopp Lind i kropp og dobbeltsunnet singlecoils. Fishman Powerbridge med Piezo.

Picture488.jpg

Picture489.jpg

Min Custom Tom Anderson Drop Top som jeg bestilte i 2009. Den er min hovedgitar og laget etter mine ønsker og spesifikasjoner

Lønnetopp og Or i kroppen. mer Vintage type mikker fyldig bass og fin strat topp. same dynamiske HB som i den andre TA gitaren.

Bildene er tatt med mobiltelefon så de yter ikke gitaren helt rettferdighet..

Picture054.jpgPicture057.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du vet når lommeboka ikke er så tykk så tar det tid. Wilkinson stol skal bli Fender stol og Wilkinson stemmeskruer blir til klugson etc. Men det koster å være kar... Men ekte Fenderhals med lønn gripebrett blir lekkert og det får jeg om ca 14 dager. Ikke kinakopi nå. Dette skal bli en EKTE Fender med guitarfetish kropp. Det man kaller en Custom stratocaster.

Man kaller det vel mer for en partsocaster=) det blir jo en strat, men ikke ekte Fender. Ekte Fender er jo kun Fenderdeler, forholdsvis kropp og hals.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Pent å se på, for all del! Jeg personlig kunne derimot aldri hatt et verktøy jeg hadde måttet vedlikeholde med polish titt og ofte for å bevare utseendet og generelt vært forsiktig med. Men igjen: for all del.

Jeg har aldrig polert en gitar eller brukt kjemikalier eller sitrusoljer!! er det bra finnish på en gitar trenges kun en mikrofiberklut! Jeg bruker gitarene mine og de henger ikke til pynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.