Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

1 time siden, germaniumkid skrev:

Har også drevet og modifisert Classic Viben min @Alfi27 ;)

DSC_0242.JPG

Dritkult! Hva slags pickups? Og helt ny bridge eller bare sadler? Jeg endte opp med å bestille en ny bridge fra Guitarfetish med messingblokk, og selv om selve bridgen ikke er noe høyere kvalitet enn originalt så er det mer bling med en massiv messingblokk når bakdekslet er av! Om det forbedrer sustain og tone og slike ting vet jeg ikke, men. :P 

Tok også en relativt radikal avgjørelse om å skallopere gripebrettet, som jeg ble ferdig med i dag. Rent estetisk ble det noe så som så, noen bånd litt dypere enn andre osv, men det er litt synlig fra siden bare. Og funksjonsmessig er det like bra som hvilket som helst annet skallopert gripebrett etter min mening. Fant ut at jeg ikke kunne rettferdiggjøre å cashe ut enten 10-12k for en YJM strat, eller 4-5k for en skallopert hals fra Warmoth (betydelig mer enn jeg ga for gitaren), og det var denne det ga mest mening å skallopere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler jeg har hatt liggende. Det er en stund siden jeg gjorde dette men husker det som omtrent slik: 

DiMarzio Evo (neck) i bridge

2x Fender Hot Noiseless mikker 

Nye potter (lurer på om det var Bourns jeg satte i?) + Switchcraft 5 way.

Stainless steel sadler, usikker på hvem/hva/hvor, som sagt er det hentet fra roteskuffene ;)

Lurer på om jeg ikke monterte en messingblokk også?

 

Denne står fast i øvingslokalet til det ene bandet jeg spiller i og bruker kun den. 

(i rettferdighetens navn spiller jeg mest mandolin i nevnte band men på de 5-6 låtene med el.gitar, innfrir denne.) 

Mye gitarer for pengene og ypperlige moddeplatformer. ;)

DSC_0241.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimarzio Evo låter jo knall, og tipper gitaren er meget bra! Det er i alle fall min :) 

Kjører du 250k eller 500k? Jeg har Duncan JB i bridge og Suhr V60LP i neck og mid, og skifta kun ut volumpoten med en CTS BKP 280k (målte den til 260k). For første gang syns jeg det låter knall med 250k over hele linja, alltid syntes at bøkkere med 250k låter skikkelig rart i mellomtonen, dølt og livløst. JB er vel designa for det så kommer ikke akkurat som en bombe, men :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hentet denne MJT/Musikraft straten i Oslo i dag ! Feit og deilig roasted maple hals med roswood brett. 0.9'' ved førstebånd og 1.0'' ved tolvte. Ilitch Noise Canceling system, noe som var nytt for meg, men funker som en drøm. Mikrofonene i den var Seymour Duncan APS-1 som hadde en fin vintage tone, men ikke noe for meg. Så det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å montere Wilde Alnico Microcoils ( Kjøpt av Blix her på forumet ) som virkelig løftet denne gitaren ! :) 

Meget fjong fjøl kort fortalt :P

Cpt. 

 

20170108_172052.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.