Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Audun skrev:

Jeg har egentlig tenkt på å montere moderne stol / sadler på Baja-Tele'n. Bytte? 😉

Har allerede handlet. 100% retrofit. Å bytte klassisk vintage mot moderne ville betydd borring. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 497
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Satser på at dere tåler et bilde til av denne

Mine to bebiser.

Posted Images

6 minutter siden, Hanspanzer skrev:

Har allerede handlet. 100% retrofit. Å bytte klassisk vintage mot moderne ville betydd borring. ;)

Akkurat. Det visste jeg faktisk ikke, men ser nå at klassisk bro er festet med 4 skruer, mens moderne er festet med 3. Det var jo forsåvidt greit å vite. 🙂

Edit: Det ser ut for meg at de to ytterste skruene er plassert likedan. Stemmer det?

Endret av Audun
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glamour shot før gitaren rives ned til grunnen og bygges opp igjen (eller bare blir liggende i deler fordi jeg har tatt meg vann over hodet)

vRuUv79.jpg

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Naigewron skrev:

Glamour shot før gitaren rives ned til grunnen og bygges opp igjen (eller bare blir liggende i deler fordi jeg har tatt meg vann over hodet)

vRuUv79.jpg

Hva er det denne uskyldige stakkaren skal utsettes for, da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Hadde en slik og den halsen ble for tykk for meg. I tillegg ble jeg ikke helt venn med pickupene (Var det Texas Specials i de originalt eller husker jeg feil?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Mad Season skrev:

Før eller siden må man vel ha seg en Baja? Så hvorfor ikke før? 

50-talls hals. Litt uvant, men vi får se. 

Screenshot_20201016-203714.png

Jepp! Knall gitar for pengene! Eller de var i hvert fall det... Pickupene er gode, men elektronikken med 4-veis velger og S-1 switch kan jeg styre meg for, så min har fått standard Tele-wiring. Nå har jeg også satt inn humbucker i halsposisjon og en CS Broadcaster i bru, men det er nå en annen sak. Relativt tykk hals med soft V-profil, synes jeg er helt glimrende.

Endret av Audun
Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Foo skrev:

Hadde en slik og den halsen ble for tykk for meg. I tillegg ble jeg ikke helt venn med pickupene (Var det Texas Specials i de originalt eller husker jeg feil?)

Twisted Tele i hals og Vintage Tele i bru.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.10.2020 den 20.47, Foo skrev:

Tror det har vært litt forskjellig. Min (2014) hadde Twisted Tele i halsposisjon og Broadcaster i stolposisjon. Har angret temmelig mye på at jeg solgte den gitaren. Det eneste jeg mislikte var den tjukke polyuretanlakken (nei, jeg tror ikke det påvirker lyden) og den stygge S1-bryteren. Fant vel også fort ut av de ekstra pickup-posisjonene ikke hadde så stor bruksverdi i praksis. Men jeg savner den gitaren likevel ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er en Twisted og en Broadcaster (sorry, skrev feil i opprinnelig post) i min også. Kan ikke si jeg er dypt imponert, men de funker nå. Den andre telen jeg har er en mer metallinspirert Fernandes, så jeg får i alle fall litt variasjon her. Artig å spille saaaaakte, sløy blues med den. De kan jo alltids byttes. Lurer på en Little 59 i broposisjon. Men vi får se. 

Har ikke noe særlig til overs for S-1 enda, men halsen er faktisk svært behagelig. Dybden kombinert med at den ikke er så bred tror jeg gjør den god til mine hender. Jeg sliter litt med smale halser om de er tynne, og brede halser om de er tykke. Dette er liksom en fin hybrid som passer. 

Så alt i alt er den helt ok. Halsen overraskende behagelig. Og hardware kan jeg leke litt med etterhvert. Tipper S-1 og mikkene går etterhvert. Så får vi ta det fra der. Men det haster ikke. 

Endret av Mad Season
Feil i posten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Grattis! Virker fete de der! 🙂
    • Har i senere tid hatt litt løselige tanker om å ha én gitar i tillegg til Strat´ne, men egentlig ikke funnet noe som har trigget kjøpelyst - uten at det har vært (alt) for dyrt. Men for et par uker siden kom jeg over en YT-snutt der Jared James Nichols demonstrerte Epi´s versjon av hans Old Glory.  Da begynte det å klø litt. Det helt enkle nedstrippede konseptet med kun én P-90 og det litt "bøllete" designet tiltalte meg. Så da måtte jeg innom posten og hente pakke i dag:  
    • Se der, ja. Det må jeg prøve å få med meg viss økonomien tillater det. Har ikke hørt de andre to banda. Har ikke fått med meg Hjorten heller, faktisk, så takk for den infoen. Nok et konsertsted her i byen jeg kan sende epost til, som så spør om å få høre oss, og så slutter å svare på epost når de innser hva slags musikk vi lager.
    • Takk for det! Vi spiller faktisk konsert på Hjorten Scene 28. november, sammen med Nexorum og Ghetto Ghouls. Nå har vi presentert te to mest aggressive låtene på plata. Resten er nok mer mørkt, variert og progressivt enn de to singlene. Glad for at du setter pris på den!
    • Dere fortsetter å levere, ja. Gleder meg ikke noe mindre til å høre heile plata nu! Dette er en ganske annen musikkstil enn jeg vanligvis lefler med, men jeg vet å sette pris på god thrash innimellom. Håper også å få med meg dere live en gang.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.