Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Endt skrev:

Har det skjedd noe mer med denne?

Det som skjedde var at sommeren kom. Så kom høsten. Har leflet med andre prosjekter underveis også, men planen om humbuckere i denne står fremdeles. Ikke helt sikker på jm/jag-trem fremdeles, men får se. Jeg liker godt de tremoloene der, men det er jo et ganske drastisk inngrep uten medfølgende angrefrist. 

Det er nå ikke noen større jobb enn en liten halvtime med borr og fres så er den der. Bare å få ut fingern egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha et buskas-bilde jeg også. Fått satt på 1-Ply Parchment plekterbrett fra Allparts, og senka action noen mm. Rett og slett seila opp til å bli favoritten-gitaren. 

Ps: mobilen greier ikke helt å gjengi fargene på plekterbrett og hals, ser jeg :) 

9650E166-868E-4945-BFE4-E440F2DB38A7.jpeg

Endret av WelhavenT
  • Liker 10
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På ‎28‎.‎08‎.‎2019 den 9.03, WelhavenT skrev:

Måtte ha et buskas-bilde jeg også. Fått satt på 1-Ply Parchment plekterbrett fra Allparts, og senka action noen mm. Rett og slett seila opp til å bli favoritten-gitaren. 

Ps: mobilen greier ikke helt å gjengi fargene på plekterbrett og hals, ser jeg :) 

9650E166-868E-4945-BFE4-E440F2DB38A7.jpeg

Svarte gitarer med hvite plekterbrett er vanskelige å ta bra bilder av . Jeg får bedre bilder når jeg tar de på slutten av dagen når sola holder på å gå ned . Er muligens kontrasten blir lettere å takle da .

Hvorfor har treet "tape" på seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Svarte gitarer med hvite plekterbrett er vanskelige å ta bra bilder av . Jeg får bedre bilder når jeg tar de på slutten av dagen når sola holder på å gå ned . Er muligens kontrasten blir lettere å takle da .

Hvorfor har treet "tape" på seg ?

En gjeng med maur hadde slått seg til nede i en sprekk. Treet lå for døden og hadde ett eneste eple det året. Så vi hadde på noe greier og gaffa på noe greier som beskyttelse. Nå er det flere epler enn noen gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble aldri komfortabel med single coil i bridge, selv ikke i Telecaster. Så nå står det en Chopper T i bridge, og plutselig ble bridge pickup brukt også, i stedet for at jeg forsøker å tvinge neck pickup til å gjøre alt.

 

 

Endret av Naigewron
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Slengte i et sett med Bare Knuckle VHII i Music Man Valentine, så fikk Telen Valentine-pickupsa. Bridge er en HB sized Tele singlecoil og neck er en slags PAF type humbucker. Låt bedre i denne enn Valentine, og helt utrolig bra balanse mellom de! Den ultimate "moderne Tele" etter min mening 😎
PS: trykk innpå bildet for å få maks oppløsning, var litt uskarpt i innlegget

1C657C07-7DCC-40FA-AFAA-3B18AA7002C9.thumb.jpeg.6db8e499282a54374fd0fad11d7cfae5.jpeg

Endret av Alfi27
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så mye Telecasting lenger, trenger vib-arm til det mest av det jeg driver med for tida. Greier ikke å trives med S1-knappen og fireveisbryteren, men ellers er dette en grei gitar, og den av Telecasterne jeg har igjen som får mest bruk. Tror det blir vanlig treveis på den en dag, seriekoplede singlecoiler er bedre i teorien enn i praksis.  09_449071010.thumb.jpg.480301f073bc2287ba57287f9ea215bf.jpg

09_1308414120.jpg

09_116777849.jpg

09_225285638.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.