Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Noen her som har prøvd Seymour Duncan Quarter Pounder ? Blir desverre ikke helt venn med Fender Vintage 58 pickups. De låter meget bra gjennom rørforsterkeren med litt "hårete boost", men det er svært sjeldent jeg får spilt på rørforsterker her hjemme grunnet naboer. Syns også de er veldig bright for min smak. 

Tenkte jeg skulle prøve noe med høyere output og se om jeg nærmer meg P90-land eller tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

NGD 😍 Jeg husker så godt da jeg var kid, da fattern spillte gamle Stones plater, min introduksjon til rocken. Jeg ble frelst av de skranglete riffa til Keith Richards 😵 Det var en helt life changing moment for meg,jeg skulle bli rockesterne når jeg ble stor ! Da jeg var 15 år var jeg på min første Stones konsert (95' tror jeg) Og jeg så Keith Richards med en sliten gul telecaster å tenkte : fy faen en sånn skal jeg bare ha!! Snart 25 år har gått..ikke er jeg rocke stjerne😖 men en halv habil amatør gitarist har jeg klart å bli, med røtter i gamle rocke minner fra barndommen😆 Ikke akkurat en vintage korrekt micawber,men en knakende god mexico baja tele i "samme" stil som Keith sin......

Beklager dårlig bilde..

IMG_20190322_113421.png

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 11.50, Tarzan skrev:

NGD 😍 Jeg husker så godt da jeg var kid, da fattern spillte gamle Stones plater, min introduksjon til rocken. Jeg ble frelst av de skranglete riffa til Keith Richards 😵 Det var en helt life changing moment for meg,jeg skulle bli rockesterne når jeg ble stor ! Da jeg var 15 år var jeg på min første Stones konsert (95' tror jeg) Og jeg så Keith Richards med en sliten gul telecaster å tenkte : fy faen en sånn skal jeg bare ha!! Snart 25 år har gått..ikke er jeg rocke stjerne😖 men en halv habil amatør gitarist har jeg klart å bli, med røtter i gamle rocke minner fra barndommen😆 Ikke akkurat en vintage korrekt micawber,men en knakende god mexico baja tele i "samme" stil som Keith sin......

Beklager dårlig bilde..

IMG_20190322_113421.png

Artig med slike prosjekt! :) Mitt "Micawber"-prosjekt med en Baja Tele. Har lenge hatt planer om å sette på "moderne" messingbro med messingsadler (som jo Micawber er utstyrt med), men det har foreløpig blitt med tanken... Humbuckeren er foreløpig også bare en GFS-sak. Når det gjelder relic, er det jo bare å drømme om å få til noe som ligner med poly-lakk, men det er så... Gitaren er meget bra, og er den Tele'n jeg stort sett bruker på spillejobber. :)

38118245272_55b7f25b78_b.jpg

(Bildet er nok postet før...)

Endret av Audun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Debris skrev:

Kjøp en Rutters stol til den, kjempeoppgradering!

Vil nok få en helt annen punch og sustain.

Finner ikke messing broplate og 6 "moderne" messingsadler der?

 

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Må bare gi denne litt plass i spotlighten igjen jeg altså 😎 Har vel ikke blitt postet i denne tråden før.
Selvbygget hals var både stas og ble faktisk veldig god å spille på, men materialet var nok litt dødt i utgangspunktet. Denne kinahalsen derimot!!! Ekstremt god, snorrett og resonans som ikke står tilbake for det beste fra Fender. Og vakker flammelønn. Mattet ned en smule og satt opp med Jescar Evo jumbobånd. Klarte ikke å dy meg fra å klistre på en liten Fenderlogo. Jada, barnslig 😏

 

IMG_3833.jpg

IMG_3736.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.