Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

Greit nok å komme med masse anbefalinger men jeg er mer nysgjerring på hva som gjør at de som står i ikke funker. 

Om det er pure vintage 58 som står i har vi ikke samme oppfatning av mikkene og jeg lurer på om oppsettet ditt (som sikkert er tuna til buckers ut fra bildet) som er utfordringen. Har aldri tenkt på disse som hverken spesielt kraftige eller komprimerte. Heller snertne, brighte og med fin gnarlyness (om det er et ord) eller mellomtonebjeff om man vil når man ratter litt på tonekontrollen, altså som en telepickup i mitt hode skal være. 

Mer trøkk og kjøtt? Da er kanskje noe bucker i single-format eller en eller annen P90-variant i teleforkledning veien å gå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Troll skrev:

Hørtes litt spennende med P90 i teleformat. Skal sjekkes ut! 

Funker dritbra... og med no kobbertråd og magneter fra hain Ed fra Tromsø så låter det særdeles bra... meget bedre enn P90’n som står i Les Paul Customen min... har en P90 fra ham som skal inn i LPC’n også straks vi ikke har dåp, jul eller sykdom i hus ? 

Finnes i litt mer overkommelig prisklasse også forøvrig...

 

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 23.02, germaniumkid skrev:

Greit nok å komme med masse anbefalinger men jeg er mer nysgjerring på hva som gjør at de som står i ikke funker. 

Om det er pure vintage 58 som står i har vi ikke samme oppfatning av mikkene og jeg lurer på om oppsettet ditt (som sikkert er tuna til buckers ut fra bildet) som er utfordringen. Har aldri tenkt på disse som hverken spesielt kraftige eller komprimerte. Heller snertne, brighte og med fin gnarlyness (om det er et ord) eller mellomtonebjeff om man vil når man ratter litt på tonekontrollen, altså som en telepickup i mitt hode skal være. 

Mer trøkk og kjøtt? Da er kanskje noe bucker i single-format eller en eller annen P90-variant i teleforkledning veien å gå. 

Fikk forøvrig teste litt mer. Den låt rimelig bra med en lett boostet cleankanal. Da kom godlyden. Beholder disse litt til før jeg bestemmer meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk tak i denne Vinetto Thinline 2009 for en tid siden. Har hatt litt ulike erfaringer med Vinetto opp gjennom .....litt uvante halsprofiler som ikke har tatt helt tak i meg. Denne likte jeg derimot veldig godt. En mild V-profil som glir over i en C-profil. 

Herlig gitar !

 

64C04437-2DEF-4111-83E0-F0B4AB132776.jpeg

Endret av Fano-man
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Et lite spørsmål til tele folket her inne: har en taco tele på vei, og vil ha vintage stil, 3 stk messingsadel bro. Trenger anbefaling til en som er bra kvalitet, men ikke koster skjorta, plusspoeng for nickel. Er wilkinson et steg ned fra fender mex? 

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.