Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

Kunne sikkert ha venta til det ble dagslys, men men... Må nok si Tele er min favoritt type gitar, like mye i klassisk utførelse som plattform for litt utradisjonelle påfunn! Er bare noe med den arbeidshest-viben, rett og slett et bunnsolid instrument uten noe vas. Er det en gitar du kan ta med deg uten å trenge backup, så må det være Tele! 

Vurderer om Cabronita/LP Jr bastarden skal bli en Cabronita/LP Special bastard i stedet, men det går litt i mot det opprinnelige formålet dens... På en måte er det wasted opportunity med kun én pickup (spesielt siden P90 er sykt digg i neck), men samtidig så er det litt kjedelig hvis alle øksene er mega-allsidige/har for mye crossover-territorium ? 

Den har en Mojotone Quiet Coil P90 sånn btw, hvis noen vurderer å teste ut det og lurer på om det låter autentisk P90. Svaret er: ja :) 

23A07C8A-E731-47E1-BB77-05F34C70F465.thumb.jpeg.2b5899bc83a0d0937c24d28f487efbfa.jpeg

Endret av Alfi27
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten oppdatering på Cabronitaen der, P90 ble rett og slett feil i denne fant jeg ut... Må nok skaffe meg en LP Junior eller Special igjen hvis jeg skal ha P90, er en grunn for at de har så sykt smal strengespacing ?

Dette var egentlig bare midlertidig, men begynner å digge looken da det matcher med bånda... Også låter det noe helt sykt, ikke Bare Knuckle men i praksis en eksakt kopi av Bare Knuckle VHII bare med Alnico 4 i stedet for 5 laget av en tidligere BK-ansatt. Og ja, jeg glemte å route for høydejusteringsskruene før bildet ble tatt men det er gjort nå ;)

IMG_1497.thumb.JPG.7e626db1a74973ef01d15dbde567b6c5.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte akkurat sammen denne saken av billig-deler. Målet med den er ganske enkelt å få til en brukbar gitar av deler som er billigst mulige og at det skal være en gitar hvor jeg kan øve på å file, gnikke, pusse, lodde og sku uten at jeg blir ruinert hvis jeg ødelegger noe. Jeg vil nok oppgradere bla. halsen etterhvert, men inntil videre er det greit å ha en skambillig kinahals til å øve på å file bånd og oversadel. Halsen sitter litt høyt (må kanskje file ned litt på helen), så sadelen måtte skrus ganske høyt, oversadelen måtte files ned en god del, og et par bånd har fått en liten gnikk, men slik gitaren er nå er oppsettet relativt greit.

Har ikke fått testet den ut så mye ennå, men den låter helt ok på lavt volum på Gibson Skylarken hjemme i stua. Kroppen er fra Eden Guitars, hals fra et eller annet i Hong Kong, bridge pickup var en Esquire pickup mer eller mindre gitt bort fra Q Pickups på ebay (manglet forøvrig monteringsskruer, så der har jeg bare trikset det til midlertidig, skikkelige skruer er på vei), og elektronikk, plekterbrett og stemmeskruer var uhyrlig billig fra Musiclily. Et par småting kom fra Stewmac. Neck-pup er en Seymour Duncan Seth Lover jeg hadde liggende fra før. En ting slo meg som utrolig bra; gitaren er omtrent helt lydløs når man ikke spiller på den. Svært lite susing, selv uten at jeg har brukt noe som helst av kobbertape innvendig. Et par bånd er en tanke høye fortsatt, men noe av poenget var nettopp at jeg skal lære meg å gjøre sånt selv, så det går greit. Gitaren er uansett helt fint spillbar. Moro ver det i alle fall. Fargevalg er skamløst stjålet fra Michael Bloomfields Telecaster, og det er Albert Collins' feil at jeg ville ha en humbucker i halsposisjon.

Satser på å få tak i en decal med påskriften "7 Fjell Brewcaster" etterhvert.

4YlnVcr.jpg

QU1wWkT.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerte nye pickups fra Alexander Pribora i Mexico-Telen og laget en liten sammenligningsvideo. Må si meg ekstremt fornøyd med oppgraderingen!

Advarsel: Videoen er bare meg som spiller en 15-sekunders enkel trudelutt om igjen og om igjen for alle pickup-posisjoner og med diverse vrengnivåer (pluss et litt gøyere bonusriff helt mot slutten). Ikke ekstremt underholdende, men forhåpentligvis informativt :) 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På ‎17‎.‎09‎.‎2018 den 16.39, Fano-man skrev:

Oooh nice !

Fortell mer 1f60a.png

Ikke så superspennende som det ser ut men en CustomShop #67 fra 2013. Egentilg hadde jeg bestemt meg for en -66 tele men var for sent ute :/ På veg hjem kom jeg over denne og slo til. C-profil, 9,5 radius, relativt heftig relic. Flott å spille på så godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.