Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele

Anbefalte innlegg

• Svar 497
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Satser på at dere tåler et bilde til av denne

Mine to bebiser.

Posted Images

4 timer siden, germaniumkid skrev:

@MAaog @Truckstop Chuckie, leter etter røstet V hals fra Allparts men finner bare moderne C. Hvor er det jeg tydeligvis ikke leter? 

Ville kontaktet Stratosphere, vil jo tro at de venter flere slike halser inn. Ellers så er den C halsen også utrolig bra, veldig lik profil som min `68 tele. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...
2 minutter siden, Slashaxl skrev:

Noen som har noe kjennskap til Ron Kirn telecastere? 
Har fått et tilbud om en i bytte, og ble litt nysgjerrig.

Har bare hørt om stående ovasjoner og fest og basar om Ron Kirn-gitarer. Tydeligvis meget bra greier, han poster litt på TDPRI og de som har handlet gitar fra ham er strålende fornøyde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutter siden, el_roffo skrev:

Har bare hørt om stående ovasjoner og fest og basar om Ron Kirn-gitarer. Tydeligvis meget bra greier, han poster litt på TDPRI og de som har handlet gitar fra ham er strålende fornøyde.

Ser han får mye skryt på diverse nettfora ja. Venter på bilder og litt mer info om gitaren, så får vi se hva det er :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Får poste denne inn det offisielle Tele-arkivet også.

Mexico-Tele. Ingenting spesielt med den foreløpig annet enn at jeg byttet hvitt mot mintgrønt plekterbrett for å få en litt mer classy og "vintage"-ish look. Forskjellen er subtil men effekten er markant :) 

Har ingen erfaring med modding av gitarer, men ser for meg at denne kan bli morsom å leke med fremover. Mexico-pickupsene låter ikke direkte dårlig på noen måte, men de er betraktelig mørkere og mer muddy enn typiske Tele-pickups tradisjonelt "skal" være. Vi får se hvor det ender opp etterhvert.

Ekstremt fornøyd med gitaren. Dette er første gitar jeg har eid uten humbuckere (og første gitar uten Floyd, med unntak av en Gibson SG), og jeg merker den inspirerer på en helt annen måte enn de typiske hardrock-gitarene jeg har hatt før. Veldig kult.

• Liker 6
Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 hours ago, Naigewron said:

Får poste denne inn det offisielle Tele-arkivet også.

Mexico-Tele. Ingenting spesielt med den foreløpig annet enn at jeg byttet hvitt mot mintgrønt plekterbrett for å få en litt mer classy og "vintage"-ish look. Forskjellen er subtil men effekten er markant :) 

Har ingen erfaring med modding av gitarer, men ser for meg at denne kan bli morsom å leke med fremover. Mexico-pickupsene låter ikke direkte dårlig på noen måte, men de er betraktelig mørkere og mer muddy enn typiske Tele-pickups tradisjonelt "skal" være. Vi får se hvor det ender opp etterhvert.

Ekstremt fornøyd med gitaren. Dette er første gitar jeg har eid uten humbuckere (og første gitar uten Floyd, med unntak av en Gibson SG), og jeg merker den inspirerer på en helt annen måte enn de typiske hardrock-gitarene jeg har hatt før. Veldig kult.

Nydelig farge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 1/18/2018 at 10:24 AM, Slashaxl said:

Noen som har noe kjennskap til Ron Kirn telecastere? 
Har fått et tilbud om en i bytte, og ble litt nysgjerrig.

Har en RK strat! Svært fornøyd, kan testes om du er i Oslo :)

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, Ptr skrev:

Har en RK strat! Svært fornøyd, kan testes om du er i Oslo :)

Nå har jeg ikke ivret mer på dette bytteforslaget, men greit å vite om det igjen skulle bli aktuelt.
Befinner meg stort sett i Trondheim, men takk for tilbud om testing :)

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutes ago, Slashaxl said:

Nå har jeg ikke ivret mer på dette bytteforslaget, men greit å vite om det igjen skulle bli aktuelt.
Befinner meg stort sett i Trondheim, men takk for tilbud om testing :)

No worries! Nå er vel Kirn-gitarer ofte custombestillinger og tilpasset orginal kjøper. Så kan være lurt å gå specsa etter i sømmene, både på dimmensjoner og hardware, for å få en god match med egne preferanser. 

God byggekvalitet har de nok alle! 

Endret av Ptr
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte sammen en parts thinline tele for en tid siden. Solgte den, men fikk heldigvis kjøpt den tilbake igjen. Billig moro !

Rett og slett en god gitar ?

- Squier body

- Warmoth / Nebelung hals

- Rumpelstiltskin Black Rope pickups

DA899C31-D24E-46EE-96D8-FEE355D011E6.jpeg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Av sånn pakker så trur jeg den her er ganske ålreit: https://evenstadmusikk.no/squier/1135536/squier-stratocaster-hss-pack-brown-sunburst-gig-bag-15g Jeg har brukt en Squier strat litt, og den er jo heilt OK inn i en forsterker. God gitar mtp pris. Mi erfaring som tenåring var at vibratoarma var mer enn nok artig til å veie opp for at gitaren blir ustemt litt kjappere, hehe. Forstkereren er heilt OK til soverommet også. Følger i tillegg med 3 måneder Fender Play, noe on-line gitarlæringsgreier som visstnok er bra. (For effekter og sånn moro, så er en brukt Zoom MS, f.eks. Zoom MS-50G et kjempekjøp. Den har ikke den vakreste gjenklangen i verden eller noe sånt, men den har litt av alt, så får man eksperimentert. Men det kan kanskje vente til neste jul.)
    • Da er nok Gjøvik (Musikkhandel og 4Sound) og Oslo (Gitarhuset, Hornaas og 4Sound) alternativene. Men, ikke ta det for gitt at de har så store utvalget inne i butikkene.    Har for øvrig god erfaring med Evenstad - om "netthandel" er et alternativ.
    • Eg har jo nettopp avrunda ein annen tråd med restaurering av ein 74 deluxe, trur ikkje eg reposter den her, men eg har parallelt bytta pickups og gnikka litt på ein 05’ Standard. Fin farge, men merkelig treverk under... mye flammer i eine delen, mykje mindre på andre sida. Uansett, har fått i eit sett med DiMarzio (ToneZone ved stolen og ein PAF-ish ved halsen, litt usikker på modell, kan vere DP103). Har satt på eit sett med 009-042 (brukar vanligvis 011-050) så her kjenner eg det begynnar å blafre i hockeysveisen 🤘🏻😎🤘🏻
    • Det finnes ingen musikkforretninger på Hadeland lenger, må nok til Hønefoss, Gjøvik, Strømmen e.l. 🙂
    • Affinity, en billig kabel og en OK forsterker, så kommer man veldig langt! Mye bedre utgangspunkt
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.