Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

Hehe, ingen pickup under brettet, nei. Men det er plass til en, ja. Den har eldred-wiring nå: 

https://www.premierguitar.com/articles/The_Eldred_Esquire_Wiring

Ellers blir jeg veldig overrasket hvis denne ryker. Laget etter mine spesifikasjoner, og passer meg som hånd i hanske. Tror denne og min ESP M-I er det nærmeste man kommer en 'T. Wahl signaturmodell'. Svart med én pickup ?

 

 

Endret av WelhavenT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi lokale musikkforretning Sound1/Marios har jubileumssalg denne helga og da kunne jeg ikke unngå å stikke innom Jeg endte opp med en American Professional tele. For meg er Am Pro ei betydelig oppgradering fra Am Standard. Messingsadler, høye bånd og ingen tullete cutaways. Trenger du en belly cut får du heller ta en joggetur, eller akseptere gitaren for det den er :)22406097_10214683533102400_1875905399455

Endret av Brötthäst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 10/24/2017 at 4:40 PM, Gitarcowboy said:

Her er den nye gitaren jeg kjøpte nå i oktober:

2017 Limited Edition American Elite mahogni Thinline

Penere Telecaster har ikke jeg sett noen gang 263a.png

 

DSC_0811.jpg

 

DSC_0812.jpg

Jeg legger merke til at stadig flere kjøper natural look igjen. Kjenner på meg selv også at det der bra ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, det er Roy Buchanan.

Det var en kamerat av faren min som anbefalte Roy med "Sweet Dreams".

En av de mindre kjente og beste gitarspillerene gjennom tidene.

Jeg bestilte 2 CDer og en DVD med ham nylig.

Det var de to første albumene og "Telemaster - Live '75" + DVD m/ TV konserten fra Austin, TX 1976.

Den konserten fra Austin er veldig god! :) Den er kort, men trenger ikke å være særlig lenger.

Jeg liker countrymusikk og blandingen av country og blues fungerer meget bra! 

Endret av Gitarcowboy
  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei. Allparts-halsen er noe smalere enn halslomma på Fender-kroppen, så her må det muligens inn ei lita flis. Også forskjeller i skruehull på denne kroppen og den forrige som halsen stod på, så jeg tror jeg må plugge igjen og drille opp nye hull til halsskruene for å være sikker på at alt blir beint.

Hadde visst ikke Esquire-plekterbrett, så det må skaffes (for jeg har ikke tenkt å la denne bli en streit tele).

IMG_5106.thumb.JPG.a6455d0ab3b2fa00b2364507c0d8834b.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Truckstop Chuckie said:

Pene, de Rutters-bridgene.

Ligger en Glendale-bridge på Finn nå jeg lurer litt på.

Jeg har hatt to Glendale-stoler. Føles og ser ut som en million bøkks, men det føles også ganske teit å betale sååååå mye for en bit stål med noen skruer og messingbiter på…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2017 den 11.13, Gitarcowboy skrev:

Ja, det er Roy Buchanan.

Det var en kamerat av faren min som anbefalte Roy med "Sweet Dreams".

En av de mindre kjente og beste gitarspillerene gjennom tidene.

Jeg bestilte 2 CDer og en DVD med ham nylig.

Det var de to første albumene og "Telemaster - Live '75" + DVD m/ TV konserten fra Austin, TX 1976.

Den konserten fra Austin er veldig god! :) Den er kort, men trenger ikke å være særlig lenger.

Jeg liker countrymusikk og blandingen av country og blues fungerer meget bra! 

Det ligger noen helt fantastiske liveopptak av Roy på Youtube, men du har kanskje sett dem allerede. Han er virkerlig en "Hva var det der for noe - gitarist".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett mange av de. Det er ikke så mange gode liveopptak. Noen av de beste er å få på DVD som: 

FURTHER ON DOWN THE ROAD DVD

 

Features Albert Collins, Lonnie Mack, & Roy Buchanan. These blues guitar legends and their bands play a historic concert at Carnegie Hall taped December 5, 1985.

Men, den DVDen er rådyr og koster $23.98 fra USA.

 

Også har vi Live at Rockpalast, 1985. Den er rimeligere. Noen skriver at Roy ikke er så god i den konserten, men en middels Roy er likevel en av verdens beste gitarister ?

Han hadde en unik stil, eller blanding av stiler ulik noen annen.

 

 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.