Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

Her er mine to teler, begge er US G&L ASAT Classic.

Dette er min første, jeg bestilte den sent i 2011 og fikk den i 2012. Det er litt min 60-års Tele-fetish. Prøvespilte mange teler fra Fender, Squier og noen andre som var dyrere, i samme prisklass og billigere, men etter å ha hatt fingrene på en del G&L-er og kjent kvaliteten, og hørt finessen i lyden både på live instrumenter og prøver på nett, falt jeg ned på denne. Jeg er også sjarmert av trad. Tele-lyd, det kan jeg få fram her med litt EQ, men denne ASAT-en har hottere pickups, like mye diskant, men også mer fylde. Den skiller veldig bra, også med vreng, og lyden er veldig detaljert - noen kaller mikkene "hifi". Det er min førstegitar, og spiller som en drøm (noe man ikke kan si om eieren), nå som for tre år siden:

DSC_1150.jpg

DSC_1144.jpg

I høst har jeg siklet på en ny tele, og ser ingen grunn til å gå over bekken etter vann. Jeg har også en strat med humbucker i bridge, men ønsket meg en ren blues- og rootsgitar med humbucker i neck, som supplement. Har hørt mye pent om (og fra) G&Ls Bluesboy-gitarer. De lager en US-variant, med mange custom options, og en variant i Indonesia. Selv om den indonesiske er utstyrt med amerikansk elektronikk, er humbuckeren forskjellig. Samtidig ble jeg egget av Mytolas innkøp av to praktfulle G&L Black Ice-gitarer, den finishen er helt rå. Da jeg endelig bestemte meg for å bestille en Black Ice Bluesboy, hadde G&L sluttet å ta imot nye ordre på den serien (det er en spesialserie som er bygd i begrenset antall i to år fram til nå i høst). Men med hjelp av Mytola fikk jeg likevel kloa i denne, fra en av de få butikkene som hadde nye på lager:

10479403_10203093986422761_2794333335877

16419_10203093986902773_1403097411669234

Begge mine ASAT-er har kropp av sumpask, og samme medium hals med satin lønn i hals og gripebrett. Bridge-pickupen er den samme (original G&L Magnetic Field Design keramiske singlecoils, men de låter ikke helt likt, jeg vet ikke hvorfor. Neck-pickupen på den gule er også en MFD singlecoil, mens på Bluesboyen sitter det en Seymour Duncan Seth Lover – standard på US Bluesboy. De føles dønn like å spille på, men gir ulik respons på lyd. Og det var meningen.

Endret av toralfsan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min Fender CS 50´s Duo Tone Tele. Duo som i at kroppen er or-ask-or.

Abby Nocaster pickups, staggered tuners, soft V-hals og lett relic.

Kjøpt på Guitar Workshop på Bekkestua, da det enda gikk an. Savner å slurpe kaffe der.

16055624962_368d7be2d8_b.jpg

Endret av 747
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min American Special Telecaster. Elsker denne gitaren her, altså... Utrolig komfortabel å spille på, vurderte å skifte ut pickupene på den, men de har vist seg å være like knall som gitaren selv, så det eneste jeg skifter er strenger ;)

23wpuvs.png

Endret av Kid-A
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny blackguard i hus !

Fikk mast den til meg fra en medforumitt. Angrer ikke på det ;)

RS Slab Blackguard, 10/56 V hals, Lindy Fralin, Swamp Ash, Glendale

Den der så lekker ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ellers har denne Japan '86-87 Tele Custom vært i mitt eie. Lurer på om ikke den befinner seg hos en medforumitt?

*bilde*

Jeg kjøpte den av deg for en tid tilbake (eller. Det var vel en byttedeal med forumhora (LP Specialen som halve forumet har eid), som jeg igjen kjøpte tilbake og endte med begge), men da jeg aldri ble helt komfortabel med den lydmessig (var en drøm å spille på!) ble den solgt videre. Mener å huske jeg solgte den til en relativt aktiv forumitt, men husker ikke hvem, og aner ikke hva som har skjedd med den videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-14287-0-04247100-1421478326_thumb.jHer er min Tele. eller Applecaster som jeg har kalt den, etter som kroppen er laget av restene av et gammelt epletre som jeg syntes var litt for fine til å bruke som ved og har ligget til tørk på kvisten i over 15 år. Halsen er kjøpehals fra USA. Dette blir nok mitt første og siste selvbygg, men moro var det så lenge det varte. Låter ikke helt ille heller, men halsen må nok en tur til "halsdoktoren" for at de skal bli helt god.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.