Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

Nylig fått inn en Fender nashville inn i hus. 

Med noe modifikasjoner som hot rail i bro, locking tuners og regner med broa er uorginal også. 

Flott lyd, god å spille på, og en helt sinsyk sustain. Men skal de være så forbanna tunge? :P

Snapchat-740295095617942879.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Joda, har hatt Echopark-en en liten stund og den infrir veldig.

 

Treverket er i ett stykke gammel swamp ash.

Kroppsfasongen skiller seg litt fra Telecaster.

I tillegg har den strat-konturer til magen og til armen. Men de er mer kantete enn på strat (og Linhof) noe jeg syns er penest på en tele-type gitar.

 

Halsen har en tykk ‘60s fender aktig C-profil. Rødsvart slab rosewood gripebrett. 12’’ radius som jeg liker godt

 

Veldig tynn lakk, men upåklagelig jevn og fin.

 

Hele gitaren er laget utelukkende med håndverktøy, altså ingen CNC.

Spurte Gabriel Currie (som lager disse) om dette da den har et par sjarmerende tegn på at den er håndlagd.

Det benyttes maler fra Leo Fender som Gabriel fikk etter å ha jobbet under Fender hos G&L på 80-tallet.

 

Pickupene er designet av Echopark for denne modellen og produsert av Arcane i LA.

Neckpickupen er en Gold foil-type inspirert av pickupene til Teisco.

Bridgepickupen er en replika av en Fender ’49 lap steel pickup.

 

Låter veldig fint og balansert. Gitaren resonerer godt og det virker som om pickuper og treverk spiller på lag.

Endret av Morten-T
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rapport!

Testa en Model J på vintage forleden. Litt uttafor min spec preferansemessig, også på utseende, men hadde likevel såpass mye å spille på (punskyld!) at jeg må si den hadde mange forføreriske trekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ptr skrev:

Takk for rapport!

Testa en Model J på vintage forleden. Litt uttafor min spec preferansemessig, også på utseende, men hadde likevel såpass mye å spille på (punskyld!) at jeg må si den hadde mange forføreriske trekk :) 

 

Skulle gjerne prøvd den! Denne gangen var jeg ute etter klassisk tele-oppsett med litt andre finesser.

Blir vel til å spare til en Echopark ´59: http://echoparkguitars.com/guitarmodels/59Deluxe.html ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.