Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Original vs. Licensed Floyd Rose?


Michael Fawx

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe en floyd til mitt gitarprosjekt . Jeg har egentlig en floyd i den fra før, men hele konseptet med gitaren var for meg å se litt på hvordan gitar-mekk funker og litt rundt, så jeg kjøpe en hals og floyd-system fra ebay for under 1000 spenn. Ettersom jeg fikk spilt litt på den begynte jeg å like den mer og mer, men floyden funker ikke helt som den skal (rart når den kostet 300 kroner, hehe). Vurderer derfor å skaffe et ordentlig floyd-system som er litt bedre og som holder.

Så til spørsmålet:

Er det verdt den ekstra tusenlappen for en original floyd til fordel for en lisensiert versjon? Er den veldig mye mer holdbar, holder den stemminga så mye bedre?

Hva er deres erfaringer med dette?

På forhånd takk, og til mods og admins; om det er en tråd for dette kan dere bare omdirigere meg til den og slette denne :)

Endret av Michael Fawx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart det er verdt pengene å ha en Floyd Rose produsert med kvalitetsmetal.

Har gode erfaringer med Original Floyd Rose og den lisensierte til Schaller.

Det finnes sikkert andre lisensierte som også holder mål.

Hvis den i tillegg er skikkelig satt opp skal gitaren holde stemmingen som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er store lydforskjeller på FR's også!

Gotoh 1996T er helt klart den beste som er å oppdrive om dagen siden OFR ikke produseres på samme måten

etter at det gikk litt nedover med Schaller (Som forøvrig alltid har laget både OFR og den Schaller stampede)

De eneste OFR som har overlevd her er noen gamle 80talls utg, ellers har jeg bytta til Gotoh som er veldig presis og låter bra.

En billig FR med mykt metal vil før eller senere etter mye bruk skape problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOS 80-talls Floyd dukker opp¨på eBay en gang i blant også, fikk tak i en for et par år siden, kostet meg mindre enn en ny. De er vanskelig å slite ut altså.

Ellers er nok Gotohen your best bet. Og ikke spesielt kostbar er den heller: http://www.ebay.com/itm/NEW-Gotoh-Chrome-Floyd-Rose-GE1996T-Tremolo-40mm-Block-/111436654883?pt=Guitar_Accessories&hash=item19f2246923

Obs, denne kommer uten nut.

God gammel Ibanez Edge er også knall, lages av Gotoh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.