Gå til innhold
Mills Kaviar

Tynn lyd på soloer.

Anbefalte innlegg

Her er forresten referansen :)

Det er mulig det er bassmanen som "ødelegger", siden den ikke drives så hardt at den knekker...(?) Er også en del "sagg" i den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah skjønner. Da ville jeg ha hatt en "alltid på" vrengpedal på Fenderen. I den perioden var grunnlyden hans Silver Jubilee+ diverse Dubmle-ish, så det gjelder å simulere det så godt du kan. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg kanskje bare gønne på på plexin og så jobbe med å få fin vrenglyd på fenderen med pedal da? Unngå pedal så langt det går på plexin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det har blitt nevnt tidligere her, men er du sikker på at ampene spiller i fase?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det har blitt nevnt tidligere her, men er du sikker på at ampene spiller i fase?

Jeg har bruker boss DD7 som stereosplitter. Regner med den sender ut i riktig fase?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterkerene kan være ute av fase med hverandre. Du får teste neste gang, at høyttalerene beveger seg samme retning når du gjør et anslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du lodde om en kabel, eller inngangen på et av kabinettene, om de er ute av fase. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Er vel ikke så lett å sjekke det på en annen måte enn å switche mellom to kabler da, og se hva som høres best ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lett å tenke at det utstyret det er noe galt med, eller at man kjøpe seg ut av problemet... men for å være litt djevelens advokat her: Synes alle andre at du har "tynn" lyd i høyden? Høres det tynt ut når ANDRE spiller solo på gitaren din? Du bør nok få en annen gitarist til å spille på din gitar mens du skrur på EQ-en på forsterkerne dine for å se om du klarer å høre noen forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha prøvd en del idag, så tror jeg at problemet enten ligger i rommet, eller i det hjemmelagde kabinettet mitt. I tillegg til at bassmanen kjøres clean. Jeg klarer å få den lead lyden jeg vil, men da fungerer ikke rytmelyden. Blir for brumlete (særlig på 440 kHz A) og for lite definisjon. Og visa versa. Sliter med å få det til å fungere begge steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test en amp om gangen med ledningen rett i ampen. Da får du mer oversikt over det du lurer på.

Forskjellig antall gaintrinn, eller ulik kobling i ampene kan sette de ut av fase slik flere har sagt.

Det kan også være problematisk å få to amper til å oppføre seg likt hvis du bruker pedal og gitarvolum.

En Plexi på brekkepunktet vil ikke øke så mye i volum, men forvrenge mer med en boost i front.

Hvis du har Bassman under brekkepunktet vil den øke mest i volum, men ikke forvrenge mye mer.

Det du vil høre samla fra begge ampene da når du tråkker på pedalen er først og fremst volumøkningen fra Bassman.

TS-pedaler fungerer fint med Fender amper, men jeg liker dem ikke med Marshall og Vox.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høh. Jeg likte aldri TS på Fender, men til å tighte opp en Marshall er de jo helt supre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.