Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tynn lyd på soloer.


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Takk for mange svar. Da har jeg gjort litt forskjellige justeringer ut ifra tipsene deres. Skal prøve med fullt band på søndag, så får vi se hvordan det fungerer :)

Det burde funke, men vil likevel anbefale deg å prøve Jazz3. Dette var mitt plekter mange år da det gir feitere fyldig tone når man spille oppe på de tynne strengene. Det neste jeg ville sett på er oppsettet på gitaren. Kan strengene ligge så lavt at du får båndklirr som dreper grunntonen? Oppe på halsen på de tynne strengene skjer dette kun et kort øyeblikk, men tar knekken på tona.

Brukte Jazz 3 og Eric Johnsons signatur-plekter en stund. Perfekt til soloer, og mer nøyaktig enn noe annet jeg har prøv før, men til mye av det jeg spiller av "hendrix-stil" (rytme) funket det ikke for meg. Ble for lite og stivt. Er enig i at den tok bort mye top-end, så mulig jeg kan bruke det til soloer i studioinnspillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar. Da har jeg gjort litt forskjellige justeringer ut ifra tipsene deres. Skal prøve med fullt band på søndag, så får vi se hvordan det fungerer :)

Brukte Jazz 3 og Eric Johnsons signatur-plekter en stund. Perfekt til soloer, og mer nøyaktig enn noe annet jeg har prøv før, men til mye av det jeg spiller av "hendrix-stil" (rytme) funket det ikke for meg. Ble for lite og stivt. Er enig i at den tok bort mye top-end, så mulig jeg kan bruke det til soloer i studioinnspillinger.

Jazz III XL? 20141213_14184797866601579660569.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassen trekker fra mids, så om du er gay og driter i mids, så kjører du bass på fullt.

Ikke på en plexi, det skjer i det hele tatt ikke så veldig mye fra 0 til 10. Blir det litt grums i bånn skrur man den ned, men skjer ellers lite eller ingenting i mellomtonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på en plexi, det skjer i det hele tatt ikke så veldig mye fra 0 til 10. Blir det litt grums i bånn skrur man den ned, men skjer ellers lite eller ingenting i mellomtonen. :)

Jd Simo er uenig. Sjekk ut rig rundown med han på YouTube. Makan til nerd skal du se lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jd Simo er uenig. Sjekk ut rig rundown med han på YouTube. Makan til nerd skal du se lenge etter!

Jeg har vært temmelig plexinerd selv, hadde 4 stk på det verste.. :) Det kommer veldig an på hvordan du bruker de, når man gjør som meg med alt på 10 for type VH-lyd så gjør ikke bassknotten så mye, men når man drar ned volum litt så ampen får litt pusterom blir det litt annerledes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nevnes at plexi er ikke plexi heller, bass eller leadspec er ganske forskjellige i eq-respons, split eller shared cathode og forskjellig filtrering etter årgang utgjør også en del, så jeg skal ikke si at hva jeg påstår er universelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.