Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ pickup-kobling på Gibson


Anbefalte innlegg

Har nettopp mottatt et par GFS Dream 90 pickuper som jeg skal lure inn i SG`en min.

Spekulerer litt i å få dem koblet slik mot pickup-svitsj at dem kan kombineres i parallell og serie.

Altså standard konfigurasjon på pickup-svitsj, og kanskje sette et push-pull potmeter i en av tonepot`ene for serie-kobling.

Noen som vet om dette lar seg gjøre, og eventuelt kan hjelpe med et skjema?

Hadde 4-veis svitsj i en Tele som var koblet for et slikt oppsett, og det funket meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig:

brett_valentine.jpg

Vanlig 3-veis i den ene posisjonen på DPDT, i den andre posisjonen får du begge pickupene i serie uansett hvordan 3-veisbryteren står.

du må ha pickuper med jord og skjerming separat, men mener GFS-ene har dette.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en av de få produktene som har fått ganske mange dårlige omtaler, hvis jeg husker rett. Tenkte på å kjøpe en slik , men sto over etter ha lest om at mange har problemer med den. Kunne vært en grei løsning, men om den funker greit i kampens hete tviler jeg litt på. Særlig når man leser omtalene om holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en av de få produktene som har fått ganske mange dårlige omtaler, hvis jeg husker rett. Tenkte på å kjøpe en slik , men sto over etter ha lest om at mange har problemer med den. Kunne vært en grei løsning, men om den funker greit i kampens hete tviler jeg litt på. Særlig når man leser omtalene om holdbarhet.

4 av 5 stjerner på brukertilbakemeldinger. Ikke så aller verst det. Jeg har ikke prøvd denne selv men tilbakemeldingene er jo jevnt over i bryterens favør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

4 av 5 stjerner på brukertilbakemeldinger. Ikke så aller verst det. Jeg har ikke prøvd denne selv men tilbakemeldingene er jo jevnt over i bryterens favør.

Jeg har også vurdert denne, men når de får tilbakemelding på 3. versjon av switchen på at den ikke holder mål, avventer jeg til det kommer en uten klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.