Web Analytics
Jump to content

Forslag til pedaler

lars1995

Recommended Posts

hei! jeg har tenkt og oppgradere det lille pedal brettet litt så jeg trenger litt tips om hva jeg kunne trengt! jeg har følgende, bad monkey OD, Mxr dyna comp, Cry baby wah (som jeg bruker ) også bruker jeg stort sett reverben på ampen. spiller for det meste rock/blues.Ampen er foresten en fender hot rod deluxe.

noen som har noe forslag på hva jeg kunne trengt?

Takker for svar :)

Oj, jeg er bare opptatt av støyfuzzer som spytter og freser, så er litt på bærtur når det gjelder merker. Prisklasse?

Big Muff er alltid et greit sted å starte. Jeg er fornøyd med min Coldwar fra Noisemaker. Ellers er Analogman sin Sun Face en favoritt hos mange.

Sjekk ut Fuzzhugger, veldig gode fuzzer til fine priser. Noe for enhver smak. Algal Bloom eller Suneater kan kanskje være noe for deg. Kjøpes direkte fra fuzzhugger.com. Hvis du kan gi et hint om ca. hva slags lyd du er ute etter (f.eks. en låt du liker lyden i), vil det sikkert hjelpe. Noen andre merker med gode fuzzer: Devi Ever, MASF, Dwarfcraft, Analogman, LAL, Fulltone, Noisemaker, Black Arts Toneworks, Earthquaker, Catalinbread, Dirge osv. osv. osv.

Også trenger du nok en delay. Liker greiene til Catalinbread, Mr. Black og Earthquaker godt. Også har Boss mye godsaker.

Edited by Eivind August
  • Like 1

Noen spesiell type fuzz du kunne tenkt deg? Det finnes oseaner av forskjellige typer fuzzer der ute.

Sjekk ut noen byggere av kvalitetsfuzzzzzzer:

+1 på Fuzzhugger
Lastgasp art Laboratories
Smallsound/Bigsound
Mid-Fi Electrics
Dwarfcraft Devices
Devi Ever
Industrialectric
Dirge
Infanem
Death By Audio
Seppuku
MASF
Tym Effects
Copilot
Fairfield Circuitry
Wren & Cuff har en heftig grønn Sovtek Muff-klon (Tall Font Russian)

Edited by UglyCasanova

takker for alle svar! her var det jo ihvertfall noen som har peiling på fuzz :D:D eivind, den fuzz hugger du snakket om hvor er det mulig og få kjøpt noe slik? også lurte jeg på en ting til, hva er best rekkefølge og sette pedalene mine i?Har aldri blitt helt klok på hvor det er best og plassere pedalene etc :) tuner er på vei!

Fuzzhugger kan du som sagt kjøpe fra www.fuzzhugger.com. Han har et veldig flott salg for tiden, som du finner her: http://www.fuzzhugger.com/sale.html

Angående plassering av effekter, er det en smakssak. Prøv deg fram med forskjellige rekkefølger og se hva du liker best. :)

Edited by Eivind August