Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele bridgepickup anbefalinger


gitarleik

Anbefalte innlegg

Ok, da får jeg bestille en slik jeg også da! Må fikse litt på telemasteren min.

Anbefalt humbucker som passer til den da?

Gamle Dimarzio PAF låter fantastisk i neck, så bra at jeg har handlet inn et par stykker for sikkerhets skyld. Firebird-pickuper låter også fett og har litt singlecoil-aktig twang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Fender CS Broadcaster pickup i en av mine Tele'er og synes den låter fortreffelig. I forhold til output som passer til din hals pu, vil det avhenge litt av output på hals pu'en din. Det vanlige er, at det er litt høyere output på bru- pu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Ser ut som broadcaster er eit safe kjøp, ser den også ligger på under tusenlappen ny. Har ikkje fått prøvd gitaren stort, men virker ikkje som necken er så veldig hot, så antar at det vil gå greit. For teste ut gitaren meir, før eg eventuelt tar ein avgjerelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt Fralin picups for tiden? Etter hva jeg forstår har de ikke noen forhandler her i Norge lenger.

Jeg kjøpte et Fralin tele-sett til på eBay for litt siden, finner sikkert flere der.

Ellers er Suhr sine telemikker fantastiske.

De er vel egentlig bare gamle Fender mikker gjort med de riktige magnetene som ikke Fender selv tar seg råd til å bruke lengre visstnok. JS forteller om det i en Suhr Factorytour som ligger på YT

Alt av kvalitetsmikker som Lollar, Fralin, Duncan osv osv vil vel funke -Handler mest om å finne rette pickuper til rett gitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nocaster i den andre Tele'n. Er vel kanskje enda et hakk fetere, ja. :)

Ja, det er utrolig mye bra lyd for en relativt billig penge :)

Har 3 bridge pickup`er fra `50tallet + et par fra `60tallet å sammenligne med her, og Nocaster settet står ikke tilbake for noe syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.