Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til pedal


kruneh

Anbefalte innlegg

Tja, Boss DD-pedalene er da gode delays?

Boss har nok masse bra, men det går jo gjerne litt på estetikk osv.

Han er helt klart i målgruppa for mer botique-greier.

Pedaler med display går f.eks ut.

Har sjekket litt mer fra Catalinbread, ser Vintage Gitar har listet Echorec på lager, om det stemmer vet jeg ikke, men det er jo ikke lenge til Jul, så det spiller også litt inn.

Belle Epoc virket dog veldig rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle Epoc er fetere enn Echorec!

Det er vel litt nesa som lukter. Jeg satt på vintagegitar i sikkert 1,5 time og vekslet mellom Echorecen og Belle Epochen. BE var jo fantastisk god, men den skiller seg etter min mening ikke ut i mengden av delays. Nå skal det sies at jeg er delayoman, og at det som regel skal litt mer til enn litt modulation/tape saturation for å vinne meg over. Jeg er også en mer rytmisk spiller enn en solodude. Echorecen inspirerer meg til å spille på nye måter og komme opp med nye melodier. To av disse melodiene ble til på vintagegitar og spilles den dag i dag. I tillegg tar den fuzz like a boss! :D

Igjen, det er personlige preferanser, og Belle'n er utrolig god. Catalinbread treffer virkelig spikeren på hodet med sine delays. Det spørs hvilke behov som skal dekkes.

Endret av UglyCasanova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tråd uten en konklusjon!

De hadde ikke Echorec inne hos VintageGitar, så derfor falt valget på en Strymon El Capistan, (tape echo) etter varme anbefalinger fra butikk-gutta.

Tipper han blir fornøyd jeg, selv om den nesten ser litt for moderne ut..

Takk for alle tips og hjelp (bortsett fra Boss da :P )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.