Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - litt på forskudd


CarvinDC135

Anbefalte innlegg

Jeg fortsetter tradisjonen med å kjøpe en ny gitar til meg selv på bursdagen - i år er jeg litt på forskudd, men kunne ikke la denne gå da jeg har lett etter en lenge :-)

Såh - en stk Ibanez JEM77FP er snart i posten til meg. Den er sliten og medtatt, men halsen ser strøken ut og shining av resten er jo halve morroa!

24_2092572575.jpg

24_1885645028.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :)

Den som lå på finn, men nytt klistremerke på hodet?

Jepp - hørtes litt avskrekkende ut først det, men etter en del inspeksjon/bilder og kommunikasjon med selger så er det ikke tvil hos meg om at det ikke er noe juks. Logoene på disse skrapes tydeligvis lett av(men at han skre "falt av" gav meg assosiasjoner til visse finn-svindlere..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med øks. Må være en av de få Jem'ene som jeg ikke fikk med meg var til salg i Norge de siste 4 årene.

Er jo stort sett innom finn.no 5-6 ganger i døgnet. Dersom clearcoaten har gulnet litt vil jeg anbefale Autoglym eller Meguiars paint cleaner behandling 2 ganger. Det får en gitar med denne type lakk til å skinne bedre en noe annet. Deretter polish og lakkforsegler.

Ellers er jeg også rimelig mot 100% sikker på at gitaren er ekte. Hvis du ser på stoffet under clearcoat med forstørelsesglass

vil du kunne se strukturen i stoffet. Ellers så er jo den letteste måten og skille fake fra ekte å se på monkey grip bak.

Fake(den hvite) har ingen "grop" inn som det skal være slik som på den gule.

post-7278-0-33566200-1418146141_thumb.jp

post-7278-0-81838100-1418146266_thumb.jp

post-7278-0-75222600-1418147108_thumb.jp

post-7278-0-47565300-1418147160_thumb.jp

Endret av stensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

Tar gjerne mot tips fra norges mest erfarne JEM restauratør!!

Så den helt tilfeldigvis på finn kl 2300 i går, en liten time etter den var lagt ut. Tok umiddelbart kontakt da jeg jo har hatt en slik i tankene lenge. Og i forhold til ebay prisene så var det jo en god deal selv om den er godt brukt. Halsen er hel og fin uten sprekker rundt nøtta - det er jo mer en man kan si om mange av disse. Så får vi se hva greia er med det dekalet på headstocken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headstock decalen på FP'n er noe som kalles silkscreen eller noe i den duren. DVS at den er lakkert på i et tynt lag oppå clearcoaten.

Så da er det ikke så mange muligheter hvis den er borte.

1 Bestille aftermarket vinylstickers i rosa.

2 Spesialbestille ett eller annet sted en form for sjablong mal med ibanez Jem logo og så lakke logo med riktig lakk.

(En dyr og sikkert rimelig tidkrevende prosess.

post-7278-0-26243000-1418147589_thumb.jp

Endret av stensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette må være en av mine gamle etter å ha kikket på den.

Hatt noen Jem's og spilt på veldig mange (Jobbet i gitarbutikker)

Denne låt litt tynt (Som endel Jem og RG kan gjøre)

But who cares, it's a piece of history! Skjønner godt at Stensen samler på de, er jo like mye kunstverk som gitarer :)

Er kanskje ikke kjøpt inn for å være hovedbruksøksa heller..

Endret av Debris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.