Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• Svar 963
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjøpte en Les Paul Custom fra USA i 2007 da dollaren lå rett under 5kr. Betalte ca 2000dollar for den, og spiste havregrøt i et halvt år(fattig student). Hadde ikke spesielt mye peiling, men likte uts

Fem i familie pluss litt kunst som bonus.

På tide å med noe fint å se på. Mine tre Les Paul`s 2012 Standard, 2013 R0 og 2012 Ace Frehley Signature.

Posted Images

3 timer siden, Berserker skrev:

Hvilken er favoritten, hvis du klarer å velge?

Liker nok 1960 Reissue GO/R0da den har 60 s hals - R7 har nok ørlite bedre sustain men vanvittig tykk hals ( og fyfyfy laminated rosewood fretboard) .

Men de beste LP Trad med 60s hals og tynn lakk  er temmelig nær disse CS LP her . USA Gibson må nesten alltid settes opp bra . Goldtop R7 er satt opp hos Vintage guitars så har ikke rørt den så vidt jeg husker . Satte kanskje opp strengehøyden ørlite kun .

2012 LP Standard låter forferdelig . Ble så skuffet av den at den stort sett har ligget i kassen . BB Pro - printkort elektronikken og push/pull pots gjør at det høres forferdelig ut for min del . Burde bare rive  alt ut . Et bytte mot en annen lefty Trad 1960 eller CS LP med 60s hals hadde nok vært aktuelt . Men det finnes omtrent ikke her å finne .

Men nå spiller jeg mest på SG når det gjelder Gibson . De har litt dårligere sustain men med 60 s hals , tynn kropp og DC ,  så er de mye lettere å spille på . Jeg liker formen på de bedre også . Det er ikke for ingenting at 70 s shredder Frank Marino , Angus  og Zappa brukte de . Så kom Jackson/Kramer/Charvel og tok over på 80 tallet . Deretter var epoken over for gitarer . Nå er gitarer og " politisk ukorrekte badboy gitarister"  bare "relics of the good old times" .

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

En liten update på denne da kanskje :)
Montys PAF, Faber locking bridge og ABR1, Art of Aging plastikk, russiske K40Y-9 PIO, trimmet litt på halsbindingen, skiftet kabling til vintage flettet, 50´s wiring, litt ekstra "aging" av stemmeskruene. Skulle skifte oversadel, men fant at denne allerede er bra (enten bein eller Tusq (antagelig det siste). I motsetning til min forrige Maybach, har denne "long tenon", hva nå det heter på norsk. 3,55 kg. og minimalt med weight relief. Har tatt en god runde med båndpolering og et skikkelig oppsett selvsagt.
Helt sjukt bra gitar! Kanskje den beste Les Paulen jeg har hatt noen gang.

Lester med Montys.jpg

Montys montert.jpg

Wiring med Montys.jpg

Endret av vim
Feil i txt
  • Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.