Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Troll skrev:

Hva bytta du til? Skulle i gang på med pickupytte selv, men såg at kroppen er curved - men det er ikke de nye pickupringene..

Bruk de gamle ringene?

Bytta til SD Alnico II Pro Slash signatur. Meget god pickups syns jeg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekkes ut! Sitter på ganske mange pickups, og litt for få gitarer til å få montert alle.. Skulle liksom være billigere å kjøpe nye pickups og gjøre oppgradringer for å dempe GAS, har endt opp med å bruke mange tusenlapper på pickups istedenfor :P 

De gamler ringene er svart, tilhørte originalpickups i ESP Eclipse. Tenkte at det gjør seg litt bedre estetisk med cream til nye pickups med nikkelcovers - på en gitar med honey burst :) 
Prøver å pusse de rund midlertidig, men har bestilt nye på ebay som er ferdigtilpasset - kosta nesten ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Bigsby’en innstallert på Halcyon også, og jeg begynner å komme i mål med moddinga på denne. Ble ganske så snasen syns jeg :) 

Aldri drevet med Bigsby, så trenger nok litt justering osv for å bli optimal. Skulle gjerne hatt litt lavere action, selv om brua nå er i laveste laget i forhold til Bigsby’en. Presterte i tillegg å knekke en skrue på Vibramate, så må skaffe meg en erstatning der. 

 

A228ED4B-0816-4F3A-9AAA-7691E79BD5BB.jpeg

9F9B1F49-7365-42FF-82E2-A806F2DF1815.jpeg

Endret av Slashaxl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Troll said:

Hvis du skulle sammenlignet de @Affen - hvordna ville du beskrevet den ene vs den andre i kvalitet? Sett vekk fra at pickupsene er veldig forskjellig :)

Ah, god frågan ;)
Liker faktisk begge to, hadde nok valgt Gibsonen kun fordi den er en Gibson og fordi den føles bedre i hendene med lakken, men spillemessig føles de faktisk ganske like.
Gibsonen var perfekt fra the box, kun nye strenger og litt lavere action så var den good to go. Holder litt dårlig på stemming på g-strengen (no pun intended) ved bending.

Epien kjøpte jeg brukt av en fyr som knapt hadde spilt på den,
men måtte file litt på et par bånd langt oppe. De bruker jo mye glossy poly lakk, så jeg pleier alltid å matte ned lakken bak på halsen på slike, klarer ikke den "plastikk" feelingen.
Båndjobben på Gibsonen er ganske mye bedre og båndene "ser finere ut". 

Elektronikken på Epis suger da, nå er det kun pickupvelgeren igjen, den ryker nok etterhvert for den er upålitelig. Stemmeskruene føles flotte. Står Grover på, men vet ikke om det er ekte vare eller ei. Litt filing av nut så holder den faktisk bedre stemming ved bending enn Gibsonen, men er satt .11-.50 på begge så mulig det må pusses litt mer på Gibsonen der.
Hardwaren på Gibson føles av bedre kvalitet/vekt, men tviler på at jeg hadde hørt forskjell i en blindtest. Jeg er ingen korksniffer.

Gibboen er weight reliefed, men Epien veier ikke mye mer.

Ahh, det er vanskelig, for faktisk synes jeg de føles mer like å spille på rent feelingmessig enn jeg hadde trodd. Sett nypris i betraktning ville jeg nok spart litt ekstra og gått for Gibsonen, så vi sier Gibson 5 mot Epi 3. 

Gav sikkert null mening :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Troll said:

Høres ut som mye av dne samme erfaringne jeg harmed min gamle Epiphone. Stemmeskruene frqa Grover, helt topp. Spiller og låter bra ift pris, elektornikken og pickups helt forferdelig over tid :)

Ja pickupsa på Epis er krise, høres ut som om noen har lagt et teppe over ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg byttet pickupsa fra stock til en Gibson 498T så ble lyden plutselig mye mer åpen, ble kvitt den "teppelyden". Epi-pickups var kraftig og fin, men altfor mørk.
Mens 498T låt mye bedre i band og hadde mer diskant, men manglet veldig trøkket.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Troll said:

Husker da jeg byttet pickupsa fra stock til en Gibson 498T så ble lyden plutselig mye mer åpen, ble kvitt den "teppelyden". Epi-pickups var kraftig og fin, men altfor mørk.
Mens 498T låt mye bedre i band og hadde mer diskant, men manglet veldig trøkket.. 

Ja vet ikke hva de gjør med pupsa hos Epi men de låter ikke bra.
Har 490 i min Gibson, er 498 hottere? Og kupper vi tråden her? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.