Gå til innhold
Truckstop Chuckie

Vis din Les Paul

Anbefalte innlegg

En skal aldri undervurdere effekten av en psykisk nedtur i forhold til  LP og weight relief . Swiss cheese er nå den mildeste formen i hvert fall .

Endret av Sugardaddy65

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LP Standard med modern utfresing  og Burstbucker Pro pickups med printkort elektronikk . Det er bare trist for min del , men er vel sånt "ungdomma lika" ......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Da er den  enda kjipere enn jeg trodde , men hadde vel vært 5kg uten utfresingen .

Vet du hva år Gibson begynte å frese ut LP Classic ?

Tror Classic var vektredusert fra starten av. 2018-modellen er noe forandret fra tidligere, og hel ved, er vel en av de nye features.

Hadde en 2001 Classic i mange år. Syns ikke det var my kjipt over den, bortsett fra pickups som naturligvis ble byttet.:)

Endret av Audun
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vektredusert fra start ja. 2018 er foreløpig unntaket :)

Hvis vektredusksjon utelukkende er negativt blir det vel trist når denne ankommer da :P

IMG_3444.JPG

Endret av Slashaxl
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ok hvis en vil ha halvakustisk gitar .  Fikk Classic LP info fra Gibson eksperten min .

For min del ville jeg helst hatt en LP Trad (flametop) med 60 s hals og 57 Classic pickups .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

For min del ville jeg helst hatt en LP Trad (flametop) med 60 s hals og 57 Classic pickups .

Det burde vel være en smal sak å få til? Kjøp en standard eldre enn 2008 med 60's neck, å bytt pickups :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Slashaxl skrev:

Det burde vel være en smal sak å få til? Kjøp en standard eldre enn 2008 med 60's neck, å bytt pickups :)

Lefty...og vil helst ha Trad med 57 Classics originalt og minst mulig utfresing i kroppen . Er nok nær umulig å finne i Norge .

2012 LP Standard jeg har liker jeg overhodet ikke . Bruker en Tokai Korea LP black beauty lefty . Men bånd er ikke helt Gibson PLEK kvalitet . Men den har din 60 s størrelse hals . Litt lett vekt . ABR1 bridge med studs rett i treverket ville jeg og helst hatt , men det er litt verre å finne .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tatt et par bilder av Daniel Lanois sin `53 Goldtop for et par uker siden. For en gitar, den låt helt vanvittig bra. 

• Liker 7
  • Takker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ltd. Edition Epiphone Joe Bonamassa Les Paul Goldtop . Dette er den første utgaven . Meget pen samlerstand mede all case candy og handsigned av Joe himself .

Etter noen timers justering av nut-strengehøyde-truss spiller den nå bra . Har ikke renset-oljet fretboard oh polert bånd enda . Lyden i den er noe av det beste jeg har hørt i en LP . På gain synger den rett og slett . Hadde den hatt bedre kvalitet bridge og jevnere bånd , så er dette glimrende .

DSCN1155.JPG

DSCN1160.JPG

DSCN1164.JPG

DSCN1180.JPG

DSCN1182.JPG

DSCN1195.JPG

DSCN1231.JPG

DSCN1233.JPG

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.9.2017 den 22.18, MAa skrev:

Fikk tatt et par bilder av Daniel Lanois sin `53 Goldtop for et par uker siden. For en gitar, den låt helt vanvittig bra. 

Ikke noe man har mulighet til å teste hver dag det der! ?

Fikk du forresten vite når den ble moddet med Bigsby og Firebird pu i bru?

Endret av Audun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.9.2017 den 22.18, MAa skrev:

Nyyydelig! Er det en sammenheng her mellom denne og Neil Youngs Old Black? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, Audun skrev:

Ikke noe man har mulighet til å teste hver dag det der! 1f60e.png

Fikk du forresten vite når den ble moddet med Bigsby og Firebird pu i bru?

19 timer siden, Morten-T skrev:

Tror Lanois kjøpte 2 Goldtoper på 80tallet en gang. Den ene fikk han altså modda av samme fyren som gjorde jobben på Neil Young sin. Så en klar sammenheng ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 9/14/2017 at 10:18 PM, MAa said:

Hans versjon av old black er det ikke, med firebird i bridge? Uanset får han til utrolige ting med den!

Edit: lønner seg å lese tråden ferdig før man svarer. Så svaret ditt til morten t nå ?

Endret av Ptr
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9.9.2017 den 20.27, Griffin skrev:

Uhm... excuse my ignorance, men er 2005 LP Classic kjipe USA modeller?

Neh, eneste som er litt kjipt er jo innleggene i halsen. Resten er jo smak og behag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Slashaxl skrev:

Neh, eneste som er litt kjipt er jo innleggene i halsen. Resten er jo smak og behag :)

Synes ikke de ser så kjipe ut jeg... men nå er jo jeg meg da... synes gitaren så kul ut jeg  :) 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.