Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Får vel legge inn bilder av min siste innkjøpte Les Paul jeg og da. Det er en Joe Bonamassa Epiphone goldtop

Bridge Pickup: Gibson USA BurstBucker  3

Neck Pickup: Gibson USA BurstBucker  2

DSC_1502.JPG

DSC_1501.JPG

Endret av Sove
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gahr skrev:

Den Lesteren er rett og slett meget pen. Skulle jeg plukket fra øverste hylle når det gjaldt Les Pauls, ville en sånn goldtop og en plaintop R9 lemonburst kivet om førsteplassen. 

Hvorfor er det egentlig '58, '59, og '60 som har blitt de legendariske årgangene for Les Paul? Var det noen stor forskjell mellom dem og '57 (bortsett fra finishen da)? 

R9 Lemonburst ? Hva er det for noe , er den sånn gul en med noen sånne streker her og der ? :lol:

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trad Pro`en er veldig bra LP , og bånd er nærmest uten slitasje .

Har hatt en sprekk i headstock , men heldigvis  et godt stykke over over truss rod .

Men trekker ned verdien litt selvfølgelig .

Aged hardware hadde sett meget bra ut , men i forhold til salg er det kun tap .

 

Har to Black beauty med gull her nå - kommet inn sist uke , med gull..og det er bare ahhhh...hehe .

En Epi LP  og en Tokai LP Korea med litt bedre bånd . Men begge holder ikke mål på båndarbeidet  , selv om Tokai er vesentlig bedre enn den forbanna Kina Epien .

Det undrer meg at Epi Kina ikke ordner opp her . Jeg hadde to billige LP Spec 2 Epi made in Indonesia , og begge hadde bra bånd . Fine fretedges og plane bånd .

DSCN9470.JPG

DSCN9477.JPG

DSCN9498.JPG

 

 

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @strikes !

Ja, veldig fornøyd! Prøvde først et par de hadde i butikken, som var veldig gode men jeg stusset litt. Da var de ikke verre på det enn at de ringte meg når neste forsendelse med R8'er kom, så fikk jeg prøve litt flere. Sammenlignet mot andre R8'er standarder osv. Dette var en av de nye som var ankommet. Stemte den opp, plugget i, spillte ca 10sek også sa jeg: Solgt! Den låter slik en klassisk LP skal låte, veldig klar tone. Man kan ha relativt mye driv på ampen, ta en E og høre alle strengene klokkeklart. Ganske ærlig er den også, så spiller du feil, hører du det godt. Den bråker en del når man ikke tar på strengene faktisk, type strat hum. Trodde først det var jordingsfeil på den, men vi sjekket og det var ikke noe i veien. En del av sjarmen kom vi frem til. Blir aldri solgt denne her. 

Den er forøvrig helt original foruten metall jackplate (knakk 2stk i plast) og satt opp med 11-49 strenger med wrap rundt tailpiecen. 

Har aldri opplevd maken til Servicen man får hos 4sound i Bergen. De er i en egen klasse for seg selv vil jeg påstå. Har kjøpt alt jeg eier av utstyr der opp igjennom årene. 

Ble mye lengre innlegg enn først planlagt her, men engasjementet kicket inn. 

 

Endret av blackstrat91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.