Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Tokai LP black beauty Korea ( dessverre ikke Japan) . Ikke serienummer på den , så har ikke peling på årstall eller spec .

Lettspilt med 60 s hals og bra bånd .

Pickups er i hvert fall hakket bedre enn Burstbucker pro som står i Gibson LP Standard 2012 min .

Liker faktisk bedre å spille på denne og..merkelig nok .

DSCN0353.JPG

DSCN0358.JPG

DSCN0375.JPG

DSCN0390.JPG

DSCN0400.JPG

DSCN0404.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
4 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Hvordan er carvingen/'dish'en' på Maybachene? 

Jeg har ikke noe for hånden å sammenligne med, men for meg ser den veldig lik ut som den R8én jeg en gang hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Threechords skrev:

Cooool:)

Blir spennende å se. Basert på bildene så ser det lovende ut. Tynn, sånn ganske historisk korrekt, binding, slik man liker det. Ser ut som at posisjonsmarkørene på bindingen også har riktig farge, dvs ikke svart, men rødaktige. Nå vet jeg ikke helt hva som er mest korrekt, men den R7en jeg hadde, hadde også mørkerøde og ikke sorte 'dots'.

Det er en '57 reissue, dog tok Fujigen seg noen friheter, så vi snakker ikke samme specs med tanke på f.eks halstykkelse, som på de dyrere CS-variantene. Kom i '57 og '59-variant. '57 var plain top og '59 flame top (enkelte hadde veneer, men ble også laget noen med heftig flammetopper i full tykkelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2017 at 18.16, Truckstop Chuckie skrev:

Fiks gjerne bilder i profil..., fra siden altså. Husker min R7 var ganske så 'deep dish', mens Crews er ganske jevn og 'flat'. 

Spent på hva ObG 'reissuen' jeg venter har (der var den katta ute av sekken).

Sånn omtrent. Vanskelig for en dårlig iPhonefotograf å få frem carvingen på en burst, sammenlignet med Goldtop f. eks.
Ser for meg ut som en ganske midt på treet carving, omtrent som jeg husker fra R8, men mindre enn R7 og Bonamassa GOldtopene, men fargen kan bedra en del.
 

IMG_1848.JPG

IMG_1849.JPG

IMG_1851.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.