Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Denne billig Tsjekkia Epi Les Paul`en dukket opp sist uke til ok pris .

2001 modell oppgradert med Seymour Duncan pickups antakelig JB/59 - ABR1 bridge - Grover tuners - Fått oppsett og antakelig en liten planing av bånd da den kan justeres veldig lavt uten klirr . Selger hadde til og med kasse til den .

DSCN9968.JPG

DSCN9976.JPG

DSCN9980.JPG

DSCN9993.JPG

DSCN9995.JPG

DSCN9998 (2).JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gibson  Les Paul Traditional Pro Exclusive 2010

Guitar center special edition

Er satt i Gibson Burstbucker 1 og 2

ABR1 Bridge locking

50 s elektronikk

Creamtone stopbar i aluminium

1-piece mahogany kropp ikke uthult

1-piece maple top

Slim taper 60's hals

Bånd nær null slitasje

Vekt 4.2kg

Enten tobacco burst eller vintage sunburst finish

Veldig bra lettspilt hals på den - kan settes med veldig lav strengehøyde

 

Trodde det var en vanlig Traditional når jeg fikk den , men etter litt research fant jeg hva den egentlig var .

Forrige eier visste ikke stort om den . Har hatt sprekk i headstock men heldigvis godt over truss rod .

 

 

 

 

DSCN9539.JPG

DSCN9543.JPG

DSCN9552.JPG

DSCN9554.JPG

DSCN9578.JPG

DSCN9581.JPG

DSCN9584.JPG

DSCN0174.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke min, men jeg føler den fortjener en plass i tråden. Den tilhører gitaristen i et band jeg spilte med i noen år (Lucky Lew fra Bergen).

Det er en 1981 Les Paul Standard, Cherry burst. Så vidt jeg vet er alt fortsatt originalt på den.

Usikker på hvor lenge han har eid den, men jeg tipper tidlig 90-tall en gang. Den ble stjålet fra backstage på Elm Street i Oslo i 2011, men etter over to år ble den funnet igjen i en pantesjappe i Oslo. Utrolig heldig!

Vet ikke om 1981-årgangen står høyt i kurs blant kjennere, men jeg har alltid likt denne gitaren i alle fall, og den låter kuler og krutt gjennom en gammel Plexi ?

12072816_10156252840490171_3922294447461540707_n.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentig bytte til gold stoptail og bridge , men syns det ble litt dumt da de som er på er mer "korrekt" .

De eneste Burstbuckerne jeg hadde var originalt med gullcover .

Den hadde nok sett råere ut med aged harware og covers , men det blir for dyrt å påkoste en billig Gibson USA LP .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Lesteren er rett og slett meget pen. Skulle jeg plukket fra øverste hylle når det gjaldt Les Pauls, ville en sånn goldtop og en plaintop R9 lemonburst kivet om førsteplassen. 

Hvorfor er det egentlig '58, '59, og '60 som har blitt de legendariske årgangene for Les Paul? Var det noen stor forskjell mellom dem og '57 (bortsett fra finishen da)? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10/23/2016 at 2.10, Sugardaddy65 skrev:

Skulle egentig bytte til gold stoptail og bridge , men syns det ble litt dumt da de som er på er mer "korrekt" .

De eneste Burstbuckerne jeg hadde var originalt med gullcover .

Den hadde nok sett råere ut med aged harware og covers , men det blir for dyrt å påkoste en billig Gibson USA LP .

Egentlig uenig i den siste der. 
Traditional gitarene kan være knallbra, og da like verdt å koste på spør du meg. Samme gjelder std også. 
Siste jeg var å sikla på Les Pauls, så lekte jeg litt med en R8, en R9 og en Traditional. Hadde jeg skulle tatt med en av de hjem, hadde det blitt Traditionalen. 
Alt med den føltes mere riktig. Dog finnes det vel like stor variasjon i custom shop modellene som ellers. Beste Les Paul'en jeg har prøvd var en R9, men om den var 30 lapper bedre enn de jeg har, det er jeg sannelig ikke sikker på :) 

Sabla fin den Traditionalen der. Var ikke den med halsbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Slashaxl skrev:

Egentlig uenig i den siste der. 
Traditional gitarene kan være knallbra, og da like verdt å koste på spør du meg. Samme gjelder std også. 
Siste jeg var å sikla på Les Pauls, så lekte jeg litt med en R8, en R9 og en Traditional. Hadde jeg skulle tatt med en av de hjem, hadde det blitt Traditionalen. 
Alt med den føltes mere riktig. Dog finnes det vel like stor variasjon i custom shop modellene som ellers. Beste Les Paul'en jeg har prøvd var en R9, men om den var 30 lapper bedre enn de jeg har, det er jeg sannelig ikke sikker på :) 

Sabla fin den Traditionalen der. Var ikke den med halsbrudd?

Er helt enig her. Kjøpte en brukt Traditional for en kompis for en tid tilbake, og rent spillmessig må jeg si at den var omtrent på høyde med R-gutta. Det eneste som jeg merket stor forskjell på (og som plagde meg litt) var nettopp all den overblanke krommen. Nå er jeg riktignok veldig glad i litt herja look, men jeg mener at å bytte til aged hardware på en slik gitar er det eneste riktige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pledrik skrev:

Er helt enig her. Kjøpte en brukt Traditional for en kompis for en tid tilbake, og rent spillmessig må jeg si at den var omtrent på høyde med R-gutta. Det eneste som jeg merket stor forskjell på (og som plagde meg litt) var nettopp all den overblanke krommen. Nå er jeg riktignok veldig glad i litt herja look, men jeg mener at å bytte til aged hardware på en slik gitar er det eneste riktige. 

Enig. Liker at det ser slitt ut selv. Men dette er jo ikke noe annet problem enn smak og behag selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gahr skrev:

Den Lesteren er rett og slett meget pen. Skulle jeg plukket fra øverste hylle når det gjaldt Les Pauls, ville en sånn goldtop og en plaintop R9 lemonburst kivet om førsteplassen. 

Hvorfor er det egentlig '58, '59, og '60 som har blitt de legendariske årgangene for Les Paul? Var det noen stor forskjell mellom dem og '57 (bortsett fra finishen da)? 

Halstykkelse, fjongere lønnetopp på '59 er vel en GROV skissering av forskjellene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.