Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups til en allerede lys gitar!


bublemark

Anbefalte innlegg

Kjære leser, jeg har en Schecter som sikkert er nevnt utallige ganger i trådene mine. Den har aktive pickups og jeg skal bytte, Er gainwhore, så dermed trenger ikke cleanlyden være så fin. Iallefall i bridge, Necken kan være fin og fyldig. Siden jeg er 14 og ikke har sånn allverdens med penger så trenger ikke pickupene å koste skjorta. Jeg har også forstått at en må lodde til jord, men det er en ledning som går til ett hemmelig sted. (Jeg skal ikke draz den ut for å sjekke, men jeg tok jacken på der jeg trodde den var jorda, og da kom det lyd...
Men jeg spiller metal og rock. Kom med forslag og tips. Bilde av det som allerede er i kommer. Gitaren er ett år til Jul forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal skifte fra aktive til passive pickups, må du skifte ut potmeterne også, da disse har andre verdier når pickupene er passive. Du skal ha 550k potmetre.

"Jord" som du snakker om, er halvparten av kablingen inne i gitaren, og ikke bare en ledning. Etter bildene å dømme, kand et være en leder fra jordsiden til broen på gitaren. Det er litt uvanlig, på mange aktive gitarer er det ikke noe jordledning til bro/strenger. Pluggen i gitaren fungerer også som en bryter for batteriet, slik at det er aktivt bare når ledningen til forsterkeren er plugget inn. Denne bryteren trenger du ikke mer, du kan bruke den du har, men alt skal altså kobles litt annerledes enn det det er nå.

Sum- det er altså ikke bare å sette inn to nye pickuper, her er det mer som må skiftes, og det må loddes på en annen måte enn det det er nå.

Når det gjelder pickups, så synes jeg du skal kikke på utvalget hos Guitarfetish. De har mange varianter, og det er mye for pengene.

http://www.guitarfetish.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg tenker at en bare tar alt fra bunnen av. Det kan da ikke være veldig vansklig. Jeg har en greie for å fikse på ting, og får det ofte til å funke.

Jeg vet at en må bytte pots og diverse. Guitarfetish var ikke så dumt. ;)

Har allerede JB og 59 på en gitar. Vil ha noe med mer baller nå. så jeg har sett på Nazgul eller Pegasus, opinions?

Og en tilsvarende Sentient i Neck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.