Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge - Colaboration


Straymond

Anbefalte innlegg

jeg hadde en kjapp brainstorming med meg selv her;

hadde det vært mulig, for stasen sin skyld, at interesserte kunne spilt inn noe widdly-diddly på 20-30 sekunder, for så at det blir limt sammen til en "låt"? kun lyd, eller med video.

enkle regler som tempo og toneart måtte selvsagt ha blitt bestemt.

høres dette helt på trynet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lenker her til tråden der jeg forsøkte meg på å hoste noe slikt. Ikke for å fremheve meg selv, men fordi dette med timing, rytme og akkorder krever littegranne planlegging. Jeg anbefaler for øvrig en enklere rytme enn jeg valgte (det var en artig utfordring, men likevel). Det ble en utfordring for de fleste, meg selv inkludert. Det er heller ikke nødvendig å spille inn et helt backingtrack. Men rytme og toneart må stemme uansett...

http://forum.gitarnorge.no/topic/45350-gitarnorge-jam-2-la-oss-kalle-den-odd-backingtrack

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller letteste er utvilsomt å ha et ferdig backingtrack som alle forholder seg til, tror det blir komplisert og lang dørstokkmil dersom man skal komponere/programmere/spille inn noe helt nytt pr. bidrag.

Kanskje det finnes noen studio i oppstartsfasen som kan tenke seg å donere et kompspor i bytte mot fyldig og positiv omtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker noe veldig ukomplisert om jeg skulle gjort det igjen. Sannsynligvis en kort intro, så en akkordsekvens på feks, 16 takter som kan gjentas igjen og igjen. Om noen vil levere det dobbelte er det sikkert greit også. Deretter en enkel avslutning.

Med video/bilder kan vi/noen kanskje få til noe ala den gamle, men gode "trehjulsykkel"-videoen. "Tråsykkel m/støttehjul", anyone?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.