Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge forsterker/effektpedaler


Anbefalte innlegg

utover kitet til 16 euro trenger du kun en av disse:

http://www.musikding.de/Aluminium-diecast-enclosures (Musikding foreslår størrelse når en velger et kit)

(Kjøp predrilled om du ikke vil borre selv, eller ferdig malt om du liker det.)

og

riktig antall slike:

http://www.musikding.de/Knobs

Da har du alt du trenger.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er boksen lakket i lilla metallic og etter litt øvelse på et gammelt kretskort går loddingen som en drøm. Bygger i vei litt nå og da og koser meg. For en fin måte å koble av på! Gleder meg til å høre resultatet. Har lest meg opp en del på elektronikk men savner litteratur om hvordan de enkelte komponenter og spesifikasjonene påvirker lyden. Tror nøkkelen til å forstå hvordan alt virker ligger der, og det er vel et must for å kunne lage et eget design en gang, for det kunne vært morro. Noen som har litteratur eller andre kilder å foreslå?

Merry X-mas to ya all!

Bjørn-Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalogen fra Elfa hadde da den kom i papirversjon små kapitler om motstander, kondensatorer, transistorer osv. Som jeg hadde glede av. Så kom den kun som pdf, og nå vet jeg ikke om den gjør det en gang.

Forsøk Elfa.se. Evt ring kundeservice og hør.

Geofex.COM har mye bra info om effekter og hvordan de funker. Geofex.COM --> electronics --> how it works Kan være et sted å starte. Rg Keen som har websiden designer for visual sound.

Endret av entoneskala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er "Der Zen" overdrive pedal fra Musikding.de ferdig bygget! Byggingen gikk fint etter litt øving med loddebolten. Instruksjonene var greie og det meste gikk fint med litt hjelp av en elektronikk kyndig kompis. Var en utrolig artig prosess og fint å slappe av med en flaske loddevann og loddebolt i hånden. Anbefales for å gemme hverdags stress en stund.

Resultatet ble langt bedre enn forventet. Utrolig bra pedal og spesielt voicing knotten farger lyden over et vidt spekter. Var lite støy av pedalen også, mindre enn noen av mine butikk kjøpte pedaler. Fantastisk morro!

Lakket huset med hobbylakk fra biltema-ikke å anbefale. Den ser ut til å henge dårlig selv med grunning under-noen som vet om bedre lakk???

Bestilte og med "adhesive sheet" til å printe ut tekst for å merke kontrollene men har ikke funnet ut hvordan det funker-ihvertfall ikke i min skriver. Noen som vet hvordan det gjøres??

Neste prosjekt blir en eller annen pedal-eller kanskje G-3 blues forsterkeren fra musikding. Noen som har prøvd den? Bra lyd?

Very well-takk for alle som kom med tips vink underveis-og godt nyttår!

Bjørn-Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Er moro å bygge selv ja, og kitene fra musikding har bra kvalitet!

Den ene pedalen min er lakket med biltemalakk. Ikke noe problemer der. Pusset ned boksen med fint sandpapir først.

For å få dekaler bra:

Boksen må være lakket og våtslipet der dekalet skal på.

Kjør noen testprint på skriveren. Tape dekalet fast på et vanlig papir der mønsteret skrives ut.

Pass på å bruke en printerinnstilling som er egnet til dekalpapir. Det renner/smitter av veldig lett så bare la det ligge og tørke lenge.

Så spraylakker du dekalet et par strøk, så ikke skriften vaskes ut når du har dekalet i vann.

Når lakken er tørr er det bare å gjøre som vanlig. Legge dekalet i vann til det krøller seg og rettes ut igjen. Så påføre boksen.

Avslutt med flere lag klarlakk over hele boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.