Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmespecs på Gibson USA?


ariaboss

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del om de nye 2015 Gibson-spesifikasjonene og hva folk mener om de på diverse forum. I fjor virka det som om folk var noe misfornøyde, men nå tar det helt av. Det er veldig mange som rett og slett hater de nye "specsa".

Så det jeg lurer på er: Hva vil gitarfolket ha som spesifikasjoner på produksjons-gitarene til Gibson?
Er messing-oversadel fett eller er det ben/plastikk som hører hjemme på en Gibson?
Burde Min-Etune droppes helt, kun tilbys for den som ønsker det, eller heller tilby valg mellom Kluson/Grover istedet? Osv. Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarister er ekstremt konservative. Når det gjelder Gibson vil alle helst ha samme specs som i 1959, og alle forandringer som har kommet etterpå er djevelens verk. At det er fullstendig ville variasjoner på gitarer fra 1959 virker heller ikke avskrekkende på dem/oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel, kanskje jeg er konservativ, men en Les Paul for min del har ingen robot på hodet :P Men nå er ikke jeg noe spesielt glad i elektroniske duppedingser når det kommer til gitar i det hele tatt, så kan vel være noe der også :)

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker "bare" at de har økt prisene usaklig mye, fjernet mangfoldet, fokusert enda mer på LP enn det som er nødvendig og ikke minst robot-tuneren. Brass nut er fett, men gi meg heller evertune på en Gibson enn G-Force. Det navner er forøvrig på ingen måte bedre enn Min-E-Tune. :P

Also: Gi meg en explorer-modell for 10k jeg faktisk har lyst på uten å måtte modifisere eller omlakkere den. /rant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Paul Standard har jo alltid forandret seg, men nå synes jeg faktisk de har gått vel langt. Hvis de selger så det monner, er det dog jeg som tar feil og er bakstrebersk her, og det finnes jo en LP for typer som meg også, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt skjønne motstanden mot å ha en konstant stemt gitar, men det er nå meg. Er det kun pga klumpen bak på hodet?

Jeg vil nå si det er en av de gode nyvinningene.

Problemet er vel det at folk er redd for kvaliteten på disse, noe som er en reel bekymring ut fra div youtubevideoer jeg har sett. En annen reel bekymring er hvilken brukerstøtte kan man forvente ang disse om Gibson plutselig ombestemmer seg? En del har vel friskt i minne oppfølgninga (eller manko på sådann) som dem som kjøpte robotgitarer for noen år siden opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg liker noe av de nye oppgraderingene. Jeg liker brass nut, titanium bridge saddles og jeg liker de nye finishene. Robot tunere er fett nok, men jeg skulle ønske de hadde en litt mer klassisk look. Personlig hadde jeg nok heller foretrukket vanlige locking tunere.

Ellers kunne de gjerne ha putta den nye Les Paul 100-logoen på et bakdeksel istedenfor på headstock, og reflector knobs kunne vært fett. Jeg er ikke fan av bredere gripebrett, men jeg tar gjerne litt tykkere eller asymmetrisk halsprofil.

Noen som tror soft v profil kunne funket på Gibson? Digger det på fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel det at folk er redd for kvaliteten på disse, noe som er en reel bekymring ut fra div youtubevideoer jeg har sett. En annen reel bekymring er hvilken brukerstøtte kan man forvente ang disse om Gibson plutselig ombestemmer seg? En del har vel friskt i minne oppfølgninga (eller manko på sådann) som dem som kjøpte robotgitarer for noen år siden opplevde.

Jeg har ikke vært borti disse, men det er vel ikke verre enn at man kan fjerne batteriet og bruke dem som vanlige tunere?

Det er jo ikke noen sammenheng mellom tunerne her og resten av elektronikken i gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.