Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer å kjøpe Ibanez AR420


kenneho

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har sett litt på Ibanez AR240 (http://www.sweetwater.com/store/detail/AR420VLS og http://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Ibanez-AR420-Missiler-elektrisk-gitar-fiolin-Sunburst-Ex-Demo/UJQ#full-des), og utfra det jeg har lest om den virker det som en veldig bra gitar. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med ulike gitarer, så jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente meg av en gitar til fem tusen - vil man merke at dette er en billig gitar (kvalitit, tone)? Jeg er jo ikke proff, men vil ha noe som låter bra nok til å kunne ta med på evt spillejobber.

Er det evt noen andre gitarer av samme type, med pris opp til 6-7-8000 som kan være gode kandidater?

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så enkel Ibanez til fem tusen er en bra gitar. Det er ikke sjanse for at det blir mer tull med denne enn andre gitarer i samme prisklasse. Her er det jo fast bro, og en såpass dyr Ibanez har gode holdbare deler.

Gitaren er allsidig, med mulighet for coilsplit og så videre.

Uten at jeg har prøvd den, kan jeg ikke se for meg at den er mer tungspilt eller vanskeligere å spille på enn vesentlig dyrere gitarer.

Jeg er ikke enig i at en gitar til fem tusen er billig.

Så spørs det hva du forventer, da, siden du mener denne er "billig". Om det er en gitar som du blir fornøyd med, er det jo bare du som kan svare på.

Fant denne demoen på YT som jeg synes viser bra hvordan den låter. Det er jo i LP- land pga måten den er laget på, og treverket som er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gitar til fem tusen kan med små grep bli en gitar du er kjempefornøyd med. Har hatt en del gitarer i den prisklassen, og mange av de har vært gode gitarer. Men de trenger ofte en skikkelig førstegangsservice, slik at oppsettet er på plass. Det er det viktigste, synes jeg.

Noen gitarer har godt av nye pick'up'er, noen blir også forbedret av nye stemmeskruer, bridge og en sjelden gang elektronikk. Men det er sånt man kan ta etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ser at det er så veldig mange gitarer der ut som koster det dobbelte og vel så det av AR420'en, så har vel hatt inntrykk av at "normalen" for en bra gitar ligger på betydelig mer enn fem tusen. Men utfra det dere skriver, og hva jeg har lest andre steder, høres det ut som om prisklassen generelt - og AR420'en spesielt - er av bra nok kvalitet til at man kan bli veldig fornøyd.

Ser ut til at jeg kjøper meg denne i julegave. :)

Kenneth

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.