Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan SH4 JB og SH1 59


jonta

Anbefalte innlegg

Ikke bare tidlig men den aller første JB vart montert i en gitar lagd/modifisert av SD for Jeff Beck. Pickupen kom forøvrig fra en gitar som hadde tilhørt Lonnie Mack. Dette er ingen offisiell Jeff Beck signaturmodell, og som StianJ over skriver står vel JB for Jazz Blues idag sikkert pga navnerettigheter.

europost.jpg

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse i forhold til SH-55? Noen som har egen erfaring?

SH-55 er i stor grad en nogelunde autentisk PAF-klone, forholdsvis lav output, og ikke "wax-potted" som gjør at den er følsom for feedback ved mye gain og volum. Ren vintagelyd, åpen og klar.

SH-4 er en ren 80-talls hårmetallbucker, masse output, mengder mellomtone og diskant.

SH-1 er mer i samme gata som SH-55 men vokset og med moderne konstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SH-55 er i stor grad en nogelunde autentisk PAF-klone, forholdsvis lav output, og ikke "wax-potted" som gjør at den er følsom for feedback ved mye gain og volum. Ren vintagelyd, åpen og klar.

SH-4 er en ren 80-talls hårmetallbucker, masse output, mengder mellomtone og diskant.

SH-1 er mer i samme gata som SH-55 men vokset og med moderne konstruksjon.

Takk. Har nettopp fått meg ny øks med SH-55, og merker at den er litt følsom for feedback. Men det kan jo være en fordel, også. Output kan jeg ikke klage på, den er som mine keramiske singlecoils, og temmelig lik en moderne alnico HB. Men kanskje elektronikken spiller inn.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.