Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox Tonelab LE som midikontroller til Axe-FX


Alfi27

Anbefalte innlegg

Heysann! Har hatt Axe-FX en god stund nå og har vel tenkt hele tiden på å kjøpe en midikontroller. Problemet er at dette aldri har blitt prioritert da jeg syns de er utrolig dyre, de skal tross alt bare switche presets og kanskje litt wahwah i ny og ne....

En Vox Tonelab LE har midi og skal i teorien kunne styre Axen, spørsmålet er om dette er optimalt og får jeg fullt utbytte av den? Tenker at det kan være greit å kunne skru av og på wah i det minste, men også f eks overdrive/boost pedal.

Fins det eventuelt andre gode alternativer i prisklassen 1-2000,- (bruktpris)?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettet er sikkert greit det men etter jeg hadde en mikser fra Behringer har jeg kommet fram til at det ikke er et merke jeg vil ha på utstyrslista...

Det jeg tenker med å ha en multieffekt a la Tonelab eller Pod HD (eller hva som helst) for den saks skyld er at de har også lyder innebygget slik at den fungerer som en andre amp når jeg har besøk av late gitarister som ikke gidder dra med seg eget utstyr :P

Axen funker ikke så bra med to gitarer, blir veldig vanskelig å balansere lyden og krever masse prosessorkraft.

Fractal MFC101 ("midirakkern til axe") ligger på rundt 5-6000 brukt etter det jeg har sett og da kommer expressionpedal(er) i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På KPA er det foreløpig Bheringer FCB1010 som fungerer best. volum og expressionpedal. Kemper holder på å utvikle en nå da men uvist når den kommer på markedet. Intil videre gjøre Behringerbrettet nytten. kjøpte det for 250 brukt av en Polakk som ikke skjøndte hvordan han skulle programere det! Jeg måtte ha ny chip og to midiledninger for at den skulle fungere optimalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff POD...

Sitter å underviser med en i dag fordi jeg ikke gadd å hente Axe'n.

Låter jo, men fæl å spille på..0 dynamikk.

Også er det så lite mat i lyden, vanligvis er det jo bare å skru opp mellomtonen men den låter jo så boxy her.

Vet ikke om det er meg som har dårlig husk men jeg mener at xt utgavene låt bedre, den jeg sitter med er siste gen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.