Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2xNGD - på en måte


Ataxia

Anbefalte innlegg

For litt over en uke siden hentet jeg en Baritone Tele/Esquire-sak som jeg hadde byttet til meg.

Den skal være satt sammen en av Fender swamp ash-kropp fra 70-tallet, Warmoth-baritonhals og en Lollar 52 T i bridge.
Ingen neckpickup, så det ble vel en slags Esquire. Ser ut som den har en slags svak tobacco-burst eller noe lignende,

men i hovedsak er den brun/mørkt tre.

Jeg er ikke så glad i Fender-type gitarer uten plekterbrett, så jeg bestilte et Esquire-brett fra gitarist.no.
I går lå plekterbrettet i postkassen, og etter litt jobbing med fil så passet det også.

WP_000046.jpg

WP_000047.jpg

Her er et bilde med blitz:
20upu6v.jpg

Gitar nr. 2 er egentlig ikke ny, men den har vært ute av drift en stund.
Gitaren er opprinnelig en Squier Jagmaster, som jeg kjøpte av en på forumet i 2008.
Hadde den som backupgitar i noen år, når den fortsatt var i orginal stand.

Tidlig i 2011 en gang så pusset jeg av den glitrende røde lakken,

og så fikk jeg noen barn i barnehagen jeg jobber i til å gå løs på den med maling.
På dette tidspunktet byttet jeg også ut neck-pickupen med en GFS Mean 90.

Jeg hadde på denne tiden begynt å gå over til å spille mer og mer bariton,

men hadde denne liggende til når jeg i ny og ne trengte en vanlig stemt gitar.

I fjor høst fikk jeg det for meg at jeg skulle gjøre den om til en slags telemaster,
da jeg ville ha en singlecoil i bridge og heller ikke var noe fan av strat-bridgen som stod på orginalt.
Jeg skrudde av alle deler, plugget hullet som strat-bridgen hadde vært i med en plankebit og masse fliser.
Ble ikke pent, men ser ut til å ha fungert. Plekterbrettet er også sagd til for hånd med en liten baufil.
Jeg gjorde 95% av jobben som måtte gjøres i fjor høst, men ble litt lei av prosjektet og la det på hylla inntil videre.

Når jeg bestilte plekterbrett til Esquire´n her en dag, så slengte jeg også med et par skruer jeg trengte til telemasteren.
Og nå i kveld så hadde jeg plutselig ikke så mye å gjøre på, så da tenkte jeg at jeg skulle se litt på telemasten og se hva jeg fikk gjort. Og VIPS så var den ferdig!

Skal ikke skryte på meg noe bra håndtverk, men jeg kom i mål iallefall. :)
Har heller ikke brukt noe særlig med penger på det. Tror jeg brukte tilsammen 500 kr på brigde og telepickup.

fub092.jpg

Med blitz:
1194jo3.jpg

Bilde av begge gitarene:

k0q9s7.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.