Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-prosjekt give away, byggetråd, nå med video


askret

Anbefalte innlegg

Men siden det ikke ble noe leting etter passende lakk så vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på med hullene på baksiden, for strengene.. Som sagt så er det bare fire av de som går gjennom kroppen, og de kommer på helt feil sted. Fristende å bare la hullene være som de er.. Min Telecaster har Bigsby, og der sitter det selvfølgelig ferrules på baksiden, selv om den er levert fra Fender med Bigsby og ikke strenger gjennom kroppen. Mulig jeg skal hamre inn de jeg har liggende.

Også er det littegranne spraking i 3-veis switchen, skal se om det kan fikses.

Ellers er det bra lyd i den, skikkelig hot neck pickup! Som vanlig liker jeg best lyden fra neck...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kan lage metallplata kan jeg alltids felle den inn og lime den fast!

Plata må være minst 7 x 2 cm i såfall. Og ikke buet på noe vis.

Egentlig en god ide!

Edit: kunne jo egentlig bare felle inn et stykke eik, det kunne jeg klart selv, kunne vel frest inn en tekst også.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plekterbrettmateriale er brukbart, det kan jo skrues utenpå, lettvint.
Skal prøve et par metoder med trestykker med skrift på, har to ideer, så følg med! Men de må felles inn..
Ellers fant jeg vel det billigste man kan få kjøpt i Norge i dag, en 8 mm x 1 meter rundpinne, på en hobbybutikk i byen her, kostet meg 9 kroner! For eventuell plugging av hullene bak.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på de hullene, og jeg tror det blir som på Fenderen min, smeller inn ferrules!

Har også gjort noen opptak av gitaren i kveld, og vi er enige om at den absolutt ikke er noe verre enn Fender Mexico Tele! Hverken i spillbarhet eller lydmessig!

Jeg har trøbbel med pc i kveld, så jeg får ikke ut noen lydklipp i dag, må ta opptakeren med på jobb i morgen og prøve der!

Edit: Fikset pc og fikset videoklipp!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver litt video...

Et lite Tekrø-riff her. Spilt på en Fender HotRod DeVille 2x12 clean kanalen, og eneste pedal er en T-Rex Mudhoney med noe gain....

Ellers er det mest lyd i venstre kanal, fordi ampen stod noe til venstre for opptakeren!

De skranglelydene som høres av og til er resonnans i trommesettet som står i rommet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også litt til. Her går han gjennom de forskjellige pickup-valgene. Bruker cleankanalen på ampen, litt uten pedaler, noe med Alberta på, noe med Mudhoney, og noe med begge på..

Trommer og komp kommer fra en Boss RC-30 looper.

Men lite gain på pedalene. Synes det gir et godt inntrykk av gitaren!

Endret av askret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.