Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips for å få mere sustain av en Strat?


RR73

Anbefalte innlegg

Har en 89 mod customshop strat som låter jævli bra, men synes den dør litt fort ut. Nå skal det sies at jeg spiller mest på en R7 med fullt Faber kit på...men det må da gå å jazze opp noe på straten for å forbedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messing Block i tremmen, juster strenghøyden opp litt, balanser mikkene.

Hadde en Custom shop strat for mange år siden som var satt opp med 0.8 strenger og veeeeldig lav action. Den var helt død i lyden.

Satt på ett sett med 0.10 og ett grundig set up så låt det som en gitar til 30k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke sammenlignet med standard straten min, da den er far off på mange måter, og låter ikke i nærheten av den andre mht. autentisk stratsound etter mine ører. Må ha den til en doktor først... Har 10-46 elixir på 89 en. Den har også fått satt inn A Ybarra 69 mikker da jeg kjøpte den. Har ikke prøvd den med de originale silver lace mikkene, men jeg har det komplette brettet med de..

Men som sagt så låter den konge på alle måter, men på solo- spilling synes jeg den dauer ut jævli fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, glemte å nevne det. Har laangt ifra lav action på straten, den tåler ikke det i motsetning til Gibson straten min som har superlav action og sustain for days..:) men det er og en helt annen gitar mht. båndhøyde etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips. Ser at gitarist.no har noe fra super vee som de skryter av..så vi får se. Er ihvertfall ikke interessert i å bruke penger på noe litt bra..er villig til å jobbe litt overtid for å kjøpe det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.