Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2900,- for re-fret. Dyrt?


djupnes

Anbefalte innlegg

Grei pris det der ja. De få gangene jeg gjør refrets tar jeg i utgangspunktet 2 500,- for plain palisander brett uten binding.

Edit: jeg driver ikke med dette i kommersiell hensikt, og har ikke utgifter ut over bånd og forbruksmateriell.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en grei pris. Sammenligner du med en rørlegger, er det ikke mye du får gjort til den prisen. Eller en en eiendomsmegler som selger huset ditt, er dette nesten gratis :D

Snakker vi10 timers jobb (det må det vel minnst ta) er det bare drøye.200 for timen

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig poenget med en full refret?

Har til gode å se en gitar hvor alle bånd er slitt ned. Litt slitasje på 2-3 bånd kanskje, men det er det.

Min 76 greco strat har fortsatt ikke slitasje slik at det er merkbark.

På LP'en kan jeg se slitasje i "riktig lys", men ikke noe jeg tenker over ved spilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns det er en grei pris. Vanligvis får man jo en setup og hele pakken med jobben. Det er ikke gjort på 10 minutter akkurat. Tror det aller billigste er å gjøre alt selv, men kontra en som har utstyr og ferdighetene på plass så spørs det vel hva utregningen egentlig blir.

Hva er prisen for PLEK?

http://www.guldenguitars.no/Gulden_Guitars/Priser.html

Prisene er fra 2011 ser det ut til. 3690 for båndskifte m/plek + enda 600 for bånd i rustfritt stål.

Er det flere PLEK-maskiner Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.