Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Malmsteen cover


ragekiller

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Nå skal jeg ikke uttale meg for mye for jeg kan ikke låta ;) Men sånn generelt sett så var det mest vibrato jeg reagerte på, den og muligens den sylskarpe tonen. Merker til tider att du er bevist på å prøve å gjøre vibratoen "langsomt", noe som er typisk for Yngwie og som generelt låter bra, men merker etterhvert att du på en måte har en vane til å plutselig gå over i en dobbelt så kjapp smått "ukontrolert" vibrato etterhvert noe som på en måte ødelegger litt for måten du la opp fraseringen på tidligere. Det er muligens småpirk, men det er slikt småpirk som får et cover som dette til å gå fra bra til rått :)
Ellers tror jeg att du kunne erstatta bittelitt gain og treble med bittelitt mer reverb (typisk er ca 17 - 23 %mix, 4 sec), eventuelt spilt de lysere lead-delene på neckpickupen (jeg elsker neckpickup).

Noen få "udefinerte" runs når det kom til det kjappere legato-nedgangspartiet, men slik kreves årevis med øving.

Ellers et ganske fint cover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar :)

Ja jeg skjønner hva du mener med langsom til korte ukontrollerte vibs, dette er en stygg vane jeg har lagt meg til som er veldig vanskelig å bli kvitt. Må jobbe enda mer med dette, men er redd for at dette er noe som kommer innen i fra og kan kanskje ikke trenes opp.

Jeg er glad i litt skarp lyd som biter litt, men det låter mye bedre live enn på denne videoen. Men jeg kan jo prøve litt mer reverb, bruker veldig lite av dette siden jeg syntes det fort ødelegger for raske partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du spiller veldig bra!

Har prøvd meg på samme greiene selv, og du er ganske mye flinkere til det!

Men, siden du spør om konstruktiv kritikk:

Når man spiller så kult som du gjør, er det ingenting som er mer ødeleggende og irriterende enn dårlig gitarlyd.

Jeg synes du har ganske dårlig gitarlyd i dette klippet. Spør du meg er det (alt) for mye distortion og alt for mye diskant. Det blir en sånn flislete, "pysete" lyd. Som gjerne ikke er veldig venn med øret.

Om jeg ikke husker feil, spiller Malmsteen med treble på null. Han kompenserer med mye mellomtone og "presence".

Prøv det, samtidig som du gjerne drar opp litt bass ;) . Det tror jeg blir MYE fetere.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Skal justere litt på lydbildet men om det blir bedre er usikkert :) men som sakt så låter det mye bedre live en på denne filmen.

Jeg har lagt mye arbeid og tid på gitar fronten de siste 10 årene, men jeg er jo bare en hobby gitarist og har ingen planer om noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veldig bra spilt, men hiver meg på at du bruker for mye gain på lyden samt at den har for mye diskant. (Ut i fra youtube-klippet)

Malmsteen bruker jo stort sett Stratocastere med DiMarzio pickups gjennom en Tubescreamer-type pedal rett i 50 watts tidlig 70 talls Marshall topp uten mastervolum. Så det er faktisk forbausende lite gain i tonen hans hvis man hører etter. (Selv om lyden hans har blitt mer gainy de siste åra...)

Verdt å merke seg, er også Malmsteen forkjærlighet for å switche stadig mellom hals og bru-pickup, noe han har lært av sin guru, Blackmore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt i DiMarzio Moe`jo og fasttrack 1 i hals, låter dritt bra i forhold til std super Distortion mikken.

Ja kan være litt mye gain, skal skru ned litt å høre om det blir bedre. Jeg bytter faktisk mye mellom hals og bru pickup mye, det har jeg lært av Yngwie som sikkert har fått det fra Blackmore :)

Veldig bra spilt, men hiver meg på at du bruker for mye gain på lyden samt at den har for mye diskant. (Ut i fra youtube-klippet)

Malmsteen bruker jo stort sett Stratocastere med DiMarzio pickups gjennom en Tubescreamer-type pedal rett i 50 watts tidlig 70 talls Marshall topp uten mastervolum. Så det er faktisk forbausende lite gain i tonen hans hvis man hører etter. (Selv om lyden hans har blitt mer gainy de siste åra...)

Verdt å merke seg, er også Malmsteen forkjærlighet for å switche stadig mellom hals og bru-pickup, noe han har lært av sin guru, Blackmore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.