Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multi-effekt til bass


Mokolotivet

Anbefalte innlegg

Etter å ha latt gitaren støve i mange år, har jeg nå funnet ut at jeg skal lære meg bass. Øving skjer etter ungene er i seng. Begynte for 2 måneder siden, og planen er å dra på verdensturne om et år :P

Ved siden av teknikk- og skala-trening, spiller jeg en del sammen med diverse sanger. Nå om dagen går det mye i Muse.

Selv om det ikke er nødvendig, kan diverse effekter krydre spillingen, og per dags dato ser jeg ikke behovet for å kjøpe en og en effektboks. Bedre å starte med multi-effekt, og heller utvide med enkelte bokser etterhvert som jeg ser behovet.

Er det noen som er oppdatert på hvilke bokser som er gode? Krog, Zoom, Digitech, Boss, TC Electronics?

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg funnet:

- Zoom B3

- Boss ME50b

- Digitech bp355

- TC Electronic Nova System (egentlig for gitar, men skal visstnok også fungere for bass)

Sammenlikninger / erfaringer mottas fortsatt med takk :)

Som sagt går det en del i Muse nå om dagen. Mye god læring i mange av sangene, da det er en del variert. Og ikke feil om jeg kan etterligne lydene :) Nå begynner endelig høyrehånda å justere seg til bass-spilling, etter å ha vært gitar-orientert tidligere. Ble bare 3 timer på bassen etter ungene var i seng :D

Hvorfor har jeg ikke startet med bass før nå? Dette er morsomt :D

Endret av Mokolotivet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått låne en TCE Nova system til over helga.

Effektene låter (i mine ører) meget bra.

Tuner og Pitch virker ikke fullt ut. Pitch virker ned til 5.th på A, lavere enn det blir søle. Men over 5.th på A tracker den bra. Synd denne ikke er laget spesifikt for bass. Alle andre effekter ser ut til å virke 100%.

Skulle gjerne ha sammenliknet den med en B3. B3 har noen andre ting som jeg ønsker, blant annet å kunne compe seg selv.

På diverse forum sies det at Nova System er en annen liga enn B3, og jeg skulle gjerne ha sammenliknet.

Er det noen i Horten/Tønsberg som har B3? Så kunne vi ha sammenliknet systemene.

Endret av Mokolotivet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.