Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - type gammal ibanez


ØysteinV

Anbefalte innlegg

Har i senere tid følt en Jonz In My Bonz etter noe nytt gammalt ræl. Mer spesifikt har jeg savnet noe å spille cheesy 80-talls møl på. Problemet i dette tilfellet er at jeg har en 83' Ibanez Roadstar fra før, og vet hvor god de kan være. Da var valget litt lettere da jeg forrige søndag røyk på en litt nyere Ibanez etter noe uklare bilder på finn.

Nå skal det sies at jeg også har prøvd totalt elendige gitarer fra samme serie, så spenning var helt klart til stede da jeg pakket opp og prøvde fjøla.

Denne er også fra roadstar-serien, året 1986 og typen Rg140. Det ble sagt fra selger at den ikke ble særlig brukt av han, og fyren før han hadde brukt den til playback-miming. Dette bærer den preg av. Mye riper og hakk på kroppen, spesielt fra beltespenner ? (gayyyy), det er rust der det kan ruste, men omtrent null båndslitasje. Den trenger hvertfall noe tlc før den kan tas i bruk for fullt.

Denne har humbucker i bridge med push-push funksjon på toneknotten for coilsplit. En type "powerrocker"-tremolo som jeg ikke har sett før, Om det fungerer eller ikke får vi se etterhvert.

Sånn umiddelbart synes jeg den ser rimelig badass ut, men den er i overkant lettspilt og låter dritfint.

061120142991_zps10a2bdc5.jpg

061120142994_zpsf94867dc.jpg

061120142996_zps49a88143.jpg

061120143003_zps6523913c.jpg

Endret av ØysteinV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg må slå et slag for disse ass.. Etter noe justeringer og omtanke, må jeg si at den låter helt konge. og tremoloen fungerer akkurat som den skal. Stemminga holder seg omtrent uansett hvordan jeg driver på. Den støyer lite, har et sjukt allsidig bruksområde, halsen er smoooth as eggs.. :wub:

edit: Legger ved et par bilder:
071120143006_zpsc5bfdd5c.jpg
071120143014_zps1a9cd854.jpg

Endret av ØysteinV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.