Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Firebird lyd(problem?).


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

Hei!
Har kjøpt meg en Firebird og lurer litt på lyden.

Jeg har aldri vært borti disse mini-humbuckerne før og syns den ved brua låter tynt og nasalt i forhold til den ved halsen.

Er dette normalt eller kan det ligge en feil i den ved brua, eller elektronikken generelt?

Jeg vet de ikke høres ut som en standard humbucker men syns bridge pickup er veldig tynn i forhold til den andre.

Det er en Gibson Firebird V 2010, 2001 modell forresten.

P.s. kan sikkert fixe noe lydklipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt på originale Gibson-pickuper. Jeg ble aldri noen fan av dem, men neckpickupen låter langt bedre enn bridge i alle fall. De er super-hotte med keramiske magneter, så noen skikkelig twangy god vintagetone blir det bare ikke. Jeg fant noen andre pickuper som låter mer som 60-talls Firebirds i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet et sett fra Zhangbucker, vintage konstruksjon men litegrann hottere. Det var som natt og dag, nå har jeg god gammel fb-twang og vrenglyder som fungerer uten "icepick" i ørene.

Lollar skal være meget good shit, men sjekk også Klein pickups, Curtis Novak og Catswhisker. Alle disse kan lage dem likt 60-talls pickupene. Fant en tysk pickupmaker også, men har ikke link til ham her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet GFS sine, men fant noen billige fra Mr Fabulous Guitars (kult navn!) i Australia. Den jeg kjøpte var ikke i nettbutikken, men søk opp på Ebay så finner du litt ekstra. Den har "vintage" konstruksjon med alnico bladmagneter, rundt 7K DCR og låter veldig bra til prisen. Det var den billigste varianten jeg kjøpte, han lager også litt dyrere greier til Firebird.

Edit: http://www.ebay.com/itm/MINI-ALNICO-FIREBIRD-HUMBUCKER-PICKUP-BRIDGE-/350488901657?pt=AU_Instrument_Accessories&hash=item519ac43819

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Klein sine firebird pickups. Blir litt tynt og spinkelt for meg, så har nå byttet de ut med Dimarzio minibuckere og er veldig fornøyd. PAF-lignende lyd med litt firebird-twang. Husk også at firebird pickups og minihumbuckere ikke er det samme. Er du ute etter klassisk FB lyd, så kjøper du ikke minihumbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.