Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NINT Quantum Clipping Overdrive Prototype


UglyCasanova

Anbefalte innlegg

Muligens en liten overraksjon her på kveldstid, men ærlig talt.
Youtubekipp- OK, premissene for feilkilder er satt der.

Jeg har ikke verdens beste lytteutstyr eller ører, men for meg er forskjellene bittesmå, og i kategorien "keiserens nye klær".

Nærfeltsmonitorene mine, forsterkeren osv koster mer enn de fleste bruker på lytting. Det hjelper ikke det skvatt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal trekke meg fra forumet. Var på hugget helt til han begynte å demonstrerte. Alt låt likt for meg.

Eller i hvert fall så likt at når en PA skal formidle lyden, så blir det null forskjell

Gir opp.

Haha. Nå er det ikke slik at lyden skal være noe radikalt ulik det man kan oppnå ved hjelp av f.eks silikondioder (forutenom en litt "avrundet"/tregere onset i den kumulative økningskurven, samt litt mindre farging av det innkommende signalet), men at det presisjonsmessig kan være enklere å oppnå ønsket clipping. Det første jeg tenker på er hvordan denne teknologien over tid muligens kan være et steg i retningen av å etterligne sjeldne/utgåtte pedaler hvor det er vanskelig eller rett og slett umulig å få tak i de samme komponentene.

Klon anyone? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkk Klon, jeg er bare glad for at det kommer noe nytt. Lydforskjell er ikke hovedpoenget for meg, men heller at vi beveger oss vekk fra NOS-deler og gammel teknologi. Ikke at gamle dingser ikke er kult altså, men det er jo gøy at noen ser fremover også. Og hey, vitenskap er kult!

Endret av Eivind August
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått noe inntrykk av at dette var ment som en revolusjon innenfor pedalverden fra noen av partene, men heller et interessant eksperiment innenfor nanoteknologi som tilfeldigvis (grunnet en av forskerens gitarinteresse) var godt egnet å teste ut i en musikalsk sammenheng. Ingen som mener å ha funnet opp hjulet på nytt. Var sikkert mange som la hodet på skakke da dioden tok over for tubes også, uten at jeg mener at dette vil gjenta seg med denne teknologien. Men en spennende ny måte å tenke OD/distortion/fuzz på syntes nå i hvert fall jeg at det er. :)

Jeg mener; kvantemekanikk i en gitarpedal. Hvor fett er ikke det? :D

Endret av UglyCasanova
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.