Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Gibson LP Standard '95


space

Anbefalte innlegg

Har ikke R7 57 Classic? Ingen grunn til å bytte de.

En del 335 hadde 57 classic. De fleste R-LPs har Burstbuckers eller Custombuckers. Min er fra 2009 og har Burstbuckers.

Men 57 Classic er flotte pickups de. Var veldig fornøyd med hvordan de låt i Orville 335en jeg hadde.

Litt usikker hvilke modeller som har 57 Classic som standard nå. SG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener LP Custom reissuene har Classic '57 pups, og som Truckstop nevner, en del 335s. Også ikke CS'er. Ellers hadde vel LP'ene som blir benevnt som Pre-Historics levert med Classic '57. Mulig også tidlige Historics?

Sitter Classic '57 i min USA ES 335. Litt "trangere i skjæret" enn BB'ene som sitter i R8, men det kan jo ha med gitarene å gjøre. (Selv om det hevdes at treverk og konstruksjon har lite med tone å gjøre... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

498t og 490r er helt greie pu's, men de er litt hotte og litt "sølete" for min smak. Hadde Lollar Imperials i en LP Classic 2002 jeg hadde, og det var stor forskjell fra de enda hottere keramiske pu's som satt originalt i den. Monterte også Lollar Imperials i en '74 LP Custom jeg "pussa opp" for en kollega. Kan absolutt anbefale de hvis du ønsker litt mer "vintage" voicede pu's, men de koster jo litt.

Har vurdert å prøve Lollars i R8'en også, men er så fornøyd med hvordan BB 1 og 2 låter i den at jeg egentlig ikke ser poenget.

Ellers er det jo mange PAF-replikas der ute, både veldig dyre og noen rimeligere, men jeg vil ikke anbefale deg å bytte bare for å bytte. Spill deg inn med gitaren når du har fått byttet det som må byttes av hardware, så kjenner du etter hvert om behovet sniker seg frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.