Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Orange amp (evt annet merke) til denne musikken:

Anbefalte innlegg

Heisann!

Legger ved en link til urørt-sida til bandet jeg spiller i. Jeg er ikke så bevandra innen high-gain, men har sett litt på Orange i det siste, og også Rivera. Trenger i alle fall en amp til denne bruken, da jeg skal bytte ut Marshall-racket mitt (JMP-1 preamp). Den andre gitaristen i opptakene bruker en Mesa Dual rectifier.

http://urort.p3.no/#!/Band/plain

Spørsmål:

- Er det noe poeng å kjøpe 100W over 50W for å få mer "ooomph"? Har hørt/lest noe om det, men ikke noe entydig. Vurderer å kjøpe 50W for å kunne drive rørene hardere.

- Vurderer en Rockerverb 50, men lurer på MK1 eller MK2. Er det stor forskjell på lyden, mtp forskjellige utgangsrør (6V6 vs EL34), og hva vil evt være mest egnet?

- Vurderer evt en Rivera KR100, men litt usikker på om den låter for metall, for mye fizz på high-gain kanalen. Noen som har erfaring med å skru ulike lyder på denne?

Tar evt imot tips om andre merker som kan gjøre susen.

Endret av sekova
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag vet att JR-terrorn ska vara based on Rockerverb men jag tycker inte att de låter speciellt lika. Jag har i och för sig RV 50 (första versionen) och Jim Root ska vara baserad på RV 100 (vet inte vilken version). Dual Terror? 2 kanaler men ingen clean då.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag vet att JR-terrorn ska vara based on Rockerverb men jag tycker inte att de låter speciellt lika. Jag har i och för sig RV 50 (första versionen) och Jim Root ska vara baserad på RV 100 (vet inte vilken version). Dual Terror? 2 kanaler men ingen clean då.

RV 50 MK1 er den eneste av Rockerverbene som bruker 6V6 rør, så noe av forklaringa kan jo ligge der... Har vurdert en sånn som du har, må bare bestemme meg for hva jeg synes låter tøffest. Lurer også på å gå for en RV100 MK2 hvis jeg finner en til en fornuftig penge. Ser nypris på dem ligger på 14500kr på nett nå, så brukt burde man jo kunne komme under 10000.

Et siste alternativ jeg vurderer for tida er en Rivera KR100, helt annen amp enn Orange'ne, men tøff sak. Har ikke fått testa lyden utover youtube-videoer dog.

Endret av sekova
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den andre gitaristen kjører en Dual Rectifier, så har ikke du lyst å stille opp med en 15W amp. uansett hvor høyt den spiller, så vil du ikke få den samme spilleopplevelsen da hans lyd vil øverdøve din i form av dybde og klarhet.

Når det er sagt, så låter Orange veldig "brølete" og fyldig, så en Rockerverb 50 vil nok være et ganske godt valg.

Kjør på med en lett boost ala Tubescreamer for å kalrne den opp litt, så har du en meget solid amp med masse fylde og tight bunn.

Anbefales :)

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den andre gitaristen kjører en Dual Rectifier, så har ikke du lyst å stille opp med en 15W amp. uansett hvor høyt den spiller, så vil du ikke få den samme spilleopplevelsen da hans lyd vil øverdøve din i form av dybde og klarhet.

Når det er sagt, så låter Orange veldig "brølete" og fyldig, så en Rockerverb 50 vil nok være et ganske godt valg.

Kjør på med en lett boost ala Tubescreamer for å kalrne den opp litt, så har du en meget solid amp med masse fylde og tight bunn.

Ikke enig der, jeg spiller i band med en gitarist som kjører EVH topp på 100 w. Jeg selv bruker Orange Jim Root Terror på 15 w, og har ingen problemer med å bli hørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å sikle på Soldano SLO idet siste... Den er jo svindyr, men har lest at rockerverb og SLO er voicet litt likt. Noen som har testa Rockerverb med 6L6 eller KT88 rør? Ute etter det dype klare bunndraget fra Soldano!

Skal sies at rockerverb for all del låter fett som den er også :)

Endret av sekova
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hva du legger i klarhet, tipper en VOX-voicet amp vil kutte gjennom bedre enn den grumse-Mesa'n :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å sikle på Soldano SLO idet siste... Den er jo svindyr, men har lest at rockerverb og SLO er voicet litt likt. Noen som har testa Rockerverb med 6L6 eller KT88 rør? Ute etter det dype klare bunndraget fra Soldano!

Skal sies at rockerverb for all del låter fett som den er også :)

Jet City JCA100H bør få deg i nærheten av Soldano-lyd til overkommelig pris.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en Blackstar, fra HT-serien? Har en selv, som låter kuler og krutt, men jeg vurderer å bytte den ut. Det er en Blackstar HT20 - to kanaler, masser av volum og valgmuligheter av lyd. :)

Det finnes også en "metal" versjon med veldig høy gain også, om det trengs. Så youtube kanalen til "Rob Chapman" hadde reviews av både vanlig Blackstar HT og HT Metal, og fikk et positivt inntrykk av de der. :)
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.