Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tuner/true bypass/looper


space

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tuneren først i rekka. Dette er en Boss TU-2. Sltså med buffer.

Så kom jeg over noen poster her om dagen som plutselig ga masse mening. Nemlig at fuzzene mine er umulig å stille inn :)

Fuzzene, og mange butiiikpedaler, bør stå før buffer i pedalkjeden.

Det jeg da lurer på er hvordan dere løser dette.

Det jeg tenker er å ha tuneren i en true bypass looper. Men hva slags looper trenger jeg? Tenker f.eks. Bygge en selv fra musikding. Har en ABY jeg ikke har bygget ennå, så tenkte kanskje lage denne til formålet.

Kan jeg da ha pedalrekka på A og tuneren på B? Så kan jeg switche mellom signal og tuner, som da muter signalet, eller kjøre signalet til begge.

Tenker jeg riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuzzene, og mange butiiikpedaler, bør stå før buffer i pedalkjeden.

Det jeg da lurer på er hvordan dere løser dette.

Hvorfor det egentlig? Jeg har prøvd å lese meg opp på det derre med true bypass og sånn og blir egentlig aldri klokere på om buffer er bra, dårlig eller ikke betyr en skitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg skjønte, og det jeg har opplevd og ikke skjønt selv, så vil en del fuzzer spesielt ha signalet rett fra gitaren, da det er svakere enn etter bufferen.

Fuzz factoryen min har max fuzz nesten helt ned til 0 på brettet mitt nå. Slik er det ikke når gitaren er koblet rett i den.

Men en bør vel ha en buffer et sted i kjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.