Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bestille fra utlandet?


CowJuice

Anbefalte innlegg

Du kan få dem til å sende den som "Gift", folk flest er som oftest villig til å gå med på det. Dette gjelder vel spes butikker som vil ha fornøyde kunder :)

Men da er du FØKKA om det skjer noe med gitaren din i frakta da . for da får du ikke en dritt igjen...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig billig på Music123, fristende å bestille derfra...

Men det jeg lurer på er; hvis jeg får en venn i USA som snart skal til Norge til å bestille en gitar fra Music123, og ber ham ta den med til Norge som om den var hans, blir det fremdeles noen ekstrakostnader bortsett fra det det koster å ha den som bagasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det toll for å ha med ting for eget bruk? Han kjøper den og later som den er sin, sant?

Du har lov til å ha med deg varer for opp til 5000 eller 10000 eller noe sånt inn i landet uten å betale toll/mva/avgifter for det. Husker ikke nøyaktig beløp.

Når jeg var i USA tok jeg med meg en EMG81 (80$), en Metal Zone (80$) to wha pedaler (ca 200$ tilsammen) og noe strenger og utstyr (ca 50$) Jeg gikk riktig nok ikke innom tollkontoret, men jeg tror ikke det hadde vært noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt over kr. 200,00 må det betales moms for !

gaver bør ikke ha verdi over kr. 1000,00 ellers kan det bli tollbelagt

Jeg har bestilt fra en liten forhandler i Kansas og det blir som følger:

Dean Bass $450 USD

frakt $120 USD

moms betaler man av hele beløpet (450 + 120 * 24% mva)

pakken er sendt med UPS i USA og blir levert på døra ! QLT !!

ingen toll gebyrer ! kun moms !

Sammenligner man priser vil man bli overrasket over hvor mange lapper man kan spare.

Sorry Nilsefix men musikk123 er ikke alltid helt 100%, bedre å komme i kontakt med en forhandler i USA, helst en liten forhandler som er villig til å sende til utlandet.

hvorfor.......

* i USA er det så mange regler for alt at en liten forhandler ikke har råd til eller tør å tulle med leveransen, forde nesten alltid må man skrive under og bekrefte alle avtaler helt formelt ! En liten erstatnings sak kan bety å overleve eller ikke !

* med en liten forhandler får man personlig kontakt, raskere svar/service etc.

* alt skjer raskere uansett, et stort apparat blir fort slurvete !!

får du ikke det du skal med en gang så er det et sant helvete å få tilbake utlagt frakt og andre kostnader hvis man må sende tilbake !

* skal du handle fra Ebay så kjøp fra en med mange positive feedbacks....mange useriøse på Ebay som håper at håpløse nordmenn kjøper.....

dette er ingen fasit i det heletatt, bare hvordan jeg føler det er !

med bakgrunn i LITT erfaring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Kjøp strenger her:

http://www.thejukejoint.com/bulguitstrin.html

Music123 har et dårlig rykte på seg, hvis en skal dømme etter kundeomtaler av firmaet.

Kjøp det du skal ha på eBay. Har 200 transaksjoner bak meg uten et eneste lite problem.

Det er riktig at man kan forsikre en gave, men da må man oppgi den reelle verdien, som tolldirektoratet igjen legger til grunn for momsutregning. Så vei for og i mot om du er villig til å ta risken ved å sette verdien til en tidel av den reelle. For det er nemlig det beløp du får igjen om noe går til h.

Jeg har fått en Strat sendt for 50 dollar fra USA, da som vanlig postpakke. Men jeg har også fått sendt en Guild med FedEx for 260 dollar; da med alt fullforsikret, og med tracking# slik at du kan følge pakken på nettet. Spesifiser hvilken frakt du vil ha. Enkelte firmaer har faste fraktselskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som forresten vet hva tollsatsen på musikkinstrumenter er?

Vi har om personlig økonomi på skolen nå og lærte at det er forskjellige tollsatser for forskjellige varer.

Første gang på 2 år jeg føler vi lærer noe nyttig, nå vet jeg nemlig hvordan jeg regner ut den totale summen jeg må betale inkludert frakt, mva og alt sånt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.