Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jaguarer


MAa

Anbefalte innlegg

Apropos gitarer med sjel. Her er et par kule Jaguarer.

Den til høyre er min ihjelspilte `64, men den ser faktisk forholdsvis clean ut på bildet. Skal få lagt ut litt flere detaljerte bilder.

Men den til venstre har en kul historie, det er en `65. Jeg har den bare på lån for å gå gjennom den. Men var i sin tid eid av Tappy Wright, en relativt kjent skikkelse. Bare det er jo ganske kult, men jeg har dokumentasjon på at Jimi Hendrix har lånt/spilt på denne! Han lånte den av Tappy (som var Jimi`s road manager). Første gang jeg har spilt på en gitar som Jimi har spilt på iallfall :)

10723121_10154694467845363_60500454_n.jp

Endret av MAa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt rå begge to, men rent spillemessig så foretrekker jeg såvidt min `64. Den har litt feitere hals, og pickup`ene har litt mer output (på en god måte).

Har sett flere bilder med Jimi og en custom farge Jag, men ingen med en sunburst ennå.

Det var en som nevnte at det var et bilde med Jimi og en sunburst Jag i ei eller anna bok, så hadde jo vært skikkelig fett hvis det tilfeldgvis var denne. Skal prøve å oppdrive dette bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil så var det i `64 Fender begynte med "staggered" pickup`er på Jaguarene. Så det er vintage korrekt hvis de er flate på din :)

Mastery broen funker veldig fint, selv om jeg ikke er helt enig med meg selv om jeg syns det er verdt det høye prisen. Det stod en gammal Mustang bro på den før, og det funka vel så bra. Med det som Mastery`en tilfører, etter mitt syn, det er at gitaren føles tightere på et vis og det den har fått litt mer sustain. Hvorfor den ikke ikke den liner skikkelig opp med strengene på din vet jeg dessverre ikke.

Neck pickup`en her er en av mine all-time favoritter, låter utrolig stort og varmt. Her er en demo jeg spilte inn for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.