Gå til innhold
CaptainSexy

Paul Reed Smith, Fantastiske gitarer uten sjel?

Anbefalte innlegg

Dette med sjel vet jeg ikke noe om,men her er min opplevelse:

Etter å ha lagt elgitaren på hylla,og kun spilt akustisk i noen tiår,fikk jeg for meg at jeg skulle begynne å spille elektrisk igjen.

Jeg kjøpte en brukt comboforsterker på finn,men visste egentlig ikke hvilken gitar jeg skulle satse på,så jeg fikk

låne en PRS custom 24 sålenge.

Fantastisk gitar,veldig forseggjort,bygd med en utrolig nøyaktighet og finish.Lett å spille på,lav action,perfekt hals,tremolo som holder tuningen...you name it.

Vel,av ren utålmodighet bestemte jeg meg en lørdag for en HW1 strat på finn,selger bodde i nærheten og kunne møte meg ganske straks,og kjøpet ble gjennomført på en parkeringsplass i hui og hast.

Jeg dro hjem med straten og plugget den inn og begynte å spille.

Og jeg lo!Jeg ble kjempeglad:Båndene stakk ut på siden av halsen med skarpe kanter,action var en kilometer høy,gitaren var temmelig tung å spille på...det var som å sette seg på en traktor etter å ha kjørt en BMW.

Likevel,jeg var kommet "hjem".

Subjektivt?Helt klart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det blir litt svevende å snakke om en gitars sjel, så går det kanskje å snakke om en gitars personlighet i stedet?

Det kan være en slags "forklaring" på hvorfor vi matcher med visse gitarer og ikke andre, og hvorfor det er forskjellige ting vi ser etter.

En ting som er sikkert er at smaken er forskjellig, og at det kan være vanskelig å sette ord på hva det er ved en gitar vi liker.

Heldigvis er det også så komplisert at selv om en gitar er perfekt bygd og satt opp, og er den beste gitare noensinne for noen,

så er det ikke gitt at andre skal like gitaren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huh? Jeg har hørt Hellbilliesgitaristen mange ganger, men klarer ikke å se hvordan det avslutter diskusjonen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At LHH spiller PRS er like spennende for meg som at Steve Vai spiller Ibanez med apegrep.

Selv om de både låter bra og trives med gitarene sine, sier det ingenting om gitarene passer for andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som har høyrd Lars Håvard Haugen? End of discussion :P

Ja, han med «madrass foran ampen»-lyd som gjør at ingen hadde hørt forskjell om han hadde spilt på en Squier Affinity?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om du må ta deg en tur på Hellbillies- konsert Thor :)

Hørte dem nå i sommer, er vel omtrent beste gitarlyden jeg har hørt live.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, nei! Min diskantskrekk er nok kurert.

Plenty av god diskant med LHH, om en ser bort fra soloplata hans..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du er anti-diskant :D

Men du er jo anti alt som ikke er Gretsch/Jokke/B. Setzer :P ?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe stor erfaring med PRS, men det er vel som med andre merker og gitarer. Noen funker for noen, mens andre ikke gjør det; sånn er det vel bare (heldigvis). F.eks. jeg liker stort sett ikke blanke og skinnende gitarer i utg.pkt., men det betyr jo selvfølgelig ikke at de ikke gjør jobben for andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.