Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DV Mark Jazz 12


tronni

Anbefalte innlegg

Prøvde denne lille komboen på 4sound her om dagen. Transistor amp på 45w, 12" element med enkel EQ og digital reverb og ingen gain. Ikke akkurat suksess oppskrift. Derfor var jeg ekstra imponert over lydkvaliteten, instant GAS. I tillegg er dette den letteste ampen av denne størrelse jeg noengang har vært borti. Om noen ser denne i butikk engang, så i det minste prøv å løft den, garanterer du blir overrasket.

Andre som har eller har prøvd denne, og kan gi meg et godt argument for ikke å kjøpe den? :)

DV_Jazz_12.jpg

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~5200,- mener jeg å huske.

Vekten gjør meg enda forundret. Her er en sammenligning for å sette det litt i perspektiv:

'DV Mark jazz 12' er 60,5% større enn 'Roland cube 30', men veien 7,5% mindre.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. for noen er looks viktigere enn lyd. Greit det.
Det er ikke noe som jeg er så opptatt av.

Denne boksen ser absolutt smart ut. Jeg har en basskasse selv, med neodym- elementer som er så lett at den bør tjores fast. Hvis ikke, spaserer den rundt på gulvet. Ikke så smart det, men den er veldig lett å frakte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ???? Du hakke gitt 5200,- for det greiene der?

Da må vekt telle alt! Begynn med å "lempe jern" og spis proteiner og anabole steroider, så kan du i det minste bære en Peavey Classic 30 som koster mindre (brukt). ;)

Ok, fra useriøsitet til litt mer ryddighet: Ser fin ut, men jeg synes det virker som det er få muligheter for tweaking (skru lyder) på den, da den etter hva jeg kan se har kun tonekontroller, master og reverbknapp? Men dersom den låter fint, kan jo pedaler løse mye, hvis den takler det. Hvor mange Watt gir den? Det er jo litt viktig at den gir litt, siden det er en transistor amp. Hadde vært moro om det er ei krutt-tønne som ikke veier noe :)

Men det er nå et lite snev (nei!, ikke lite) av sannhet at jeg blir skeptisk til at det ikke står Fender på. Nå har ikke alle mine amper Fender-logo, men det er faktisk fordi jeg har fått de andre bortsett fra Cassic 30´en. Må nok skjerpe meg der, og ha mer åpent sinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til å finne peavey classic 30 ny til mindre enn 6000,- i norge idag. (For de som ikke har fått med seg endringene: Prisen er skutt i himmels siden den kostet 4495,- for to år siden. Butikkene har de rundt 7000,- idag).

Hank: dette er ikke en røramp og er heller ikke ment å låte som en. Om du hadde lest første innlegg litt bedre hadde du fått med deg at den er på 45w. Da tenker kanskje du ditt, så jeg sier bare: prøv den selv med volum halvveis opp.

Dessuten... skal du først sammenligne med røramp så i det minste ta et eksempel som låter bra. C30 solgt de siste ti år er udugelig.

:)

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.