Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne gammel finish


Anbefalte innlegg

Hey folkens.

Det å fjerne gammel finish er noe jeg ikke har gjort før. Hvilke produkter finnes på markedet her til lands, og er det noe dere anbefaler?

Det er snakk om å fjerne "varnish", og vil ikke bruke sandpapir med fare for å ødelegge konturer.

Liberone Stripper har jeg sett, er den brukende?

Takk,

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Duxola (jernia fører den bla) ved flere anledinger med gode resultater. Har ikke prøvd Liberon sin, men ut ifra produktbeskrivelsen skal den kunne fjerne alt av maling/lakk utenom epoxy og 2-komponent så det bør jo virke til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal dog sies: Det er noe innihel***es gris med malingsfjerner. Jeg har brukt duxola både på en gammel Ibanez og på et skatoll jeg skulle beise om. I begge tilfeller endte jeg opp med å gå over med eksentersliperen til slutt uansett. Kan hende der finnes bedre produkter der ute som tar lakk bedre og ikke minst lager mindre gugge. I så fall tar jeg gjerne i mot anbefalinger også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Malingsfjerner mykner opp treet, også....

Dette har jeg pinlig nok ikke tenkt på. En meget god grunn til å unngå det til gamle / dyre gitarer! Jeg har en blå Bosch eksentersliper som jeg finner pussepapir til overalt, men om MAa er urolig for å pusse for hardt eller mye forstår jeg det. Vet faktisk ikke om det finnes finere korning enn 240P på disse papirene. Kanskje du kan begynne med våtpussing på 400 for hånd og jobbe deg... nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, men pussing er ikke aktuellt. Iallfall med bruk av pussemaskiner. Altfor lett å miste konturer med pussing syns jeg.

Det er snakk om en gammal strat, så vil ikke risikere noe. Stripping kjemisk + lett pussing med 400-ish til slutt var planen hvis jeg skal gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg har brukt Duxola på flere gitare. Bruk god tid og la den få jobbe så fungerer det kjempefint. Brukte det bl.a på en 68-tele som hadde fått ett ekstra lag maling over originalfinish. Lot Duxola jobbe litt kortere så dukket originalfinsih fram uskadet og fin !

Mvh Jone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.