Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge bass til samboeren

Anbefalte innlegg

Jeg har store ambisjoner om å bygge en bassgitar til samboeren min. Jeg har null erfaring med dette, og har heller ingen peiling på gitarer generelt. Samboeren min har ni (ti?) elgitarer fra før,men ingen bass, så derfor vil jeg prøve meg.

Kanskje en umulig oppgave, men den som intet våger, intet vinner :)

Tenkte kanskje dere her inne har noen tips? Hvor bør jeg begynne, og med hva?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dristig, spennende og ikke minst en flott tanke!

du tenker å bygge helt selv?

da er det naturlig å spørre om du har tilgang på den mengden verktøy som trengs.

det fins dog mange inne her som kan svare/spørre mer utfyllende enn meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byggesett er jo en mulighet. Selv har jeg prøvd et sett fra SAGA. Det var veldig enkelt å skru sammen. Den eneste jobben som tok tid og planlegging var lakkeringen. Det bør vel nevnes at alle delene nå er byttet ut, med unntak av kroppen. Ikke veldig god kvalitet på resultatet altså.

Skulle du ønske et bedre (og naturligvis dyrere) utgangspunkt - anbefales Warmoth på det varmeste.

Om du tenker å lage alt treverket fra bunn, kan jeg bare ønske lykke til med lesingen :-) Ligger mye ressureser på nettet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk ut warmoth.com

Her kan du selv velge hvilke deler du vil ha og hvordan den skal se ut. Det er bare å sette sammen bassen når den kommer

Tøv. Det krever en god del forståelse og mikroarbeid (eks båndsliping) selv med byggesett fra de beste fabrikanter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Nysgjerrig på den nye Fender Mustang micro amp-pluggen. Mye pga bluetooth, som gjør det mye enklere å øve til musikk. 12 amper/12 effekter. https://shop.fender.com/en-NO/guitar-amplifiers/headphone-amplifiers/mustang-micro/2311300000.html?rl=en_US  
    • Jeg har en Mooer Radar og brukte den litt før med en Bogner Ecstacy Blue i front. Funker fint det, men det ble enklere å bare plugge headsetet i lydkortet og åpne Bias FX2.  På hytta har jeg denne liggende:  http://www.mooeraudio.co.uk/p/mooer-pe100-effects-processor Jeg sier ikke at den er steinbra, men mer enn god nok om jeg får behov for å riste fingrene på ferie.   
    • Fikk en ikke så liten 'Lester Flatt' kikk her om dagen ! 😄 Og da må man jo finne frem 'the big guns' ! 8-)  
    • I tillegg til at de ofte bare har en tonekontroll er det mange pedaler som blander cleansignalet inn med vrengsignalet. Noen blander inn mindre cleansignal jo mer gain du skrur (f.eks. Klon), andre blander inn en fast mengde uansett (f.eks. Tubescreamer).   Multi-FX og forsterker- og kabinettmodellering har definitivt kommet milevis lengre siden Boss ME-70, så den erfaringen tror jeg uansett du kan kaste vekk umiddelbart.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.